خریداری ۱۰۵ تن گندم از کشاورزان خوزستانی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 فروردین 1401 | 11:33 ق.ظ
خریداری ۱۰۵ تن گندم از کشاورزان خوزستانی ۱۰۵ هزار تن گندم و دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی در ۱۰ روز شروع برداشت این ۲ محصول راهبردی در خوزستان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:از این میزان خرید ۹۰هزار تن گندم و۱۵هزار تن دانه روغنی کلزا بوده است.

وی با بیان اینکه خرید گندم و کلزا در ۱۶۲ مرکز خرید تعاون روستایی و غله در خوزستان ادامه دارد افزود:برداشت و خرید این ۲ محصول در خوزستان در یک دوره ۴۰ روزه انجام می شود.

امید جهان نژادیان با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت و خرید گندم و کلزا در مناطق جنوبی ، جنوب شرقی و شرق خوزستان در حال انجام است افزود:در روزهای آینده برداشت گندم و کلزا به مناطق مرکزی و غربی و سپس به شمال و شمال شرق استان کشیده خواهد شد.

سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرده است امسال در مجموع یک میلیون تن گندم و ۶۵هزار تن کلزا به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

پارسال میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان ۱.۱ میلیون تن و کلزا اندکی بیش از ۱۰۰هزار تن بود.

قیمت تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال و گندم ۱۱۵هزار ریال با احتساب جایزه است.

غله و خدمات بازرگانی خوزستان برای کشاورزانی که امسال کشت قراردادی گندم انجام دادند ومحصول خود را به سیلوهای استاندارد و کارخانه های آرد تحویل دهند ۴۰۰ریال به ازای هرکیلوگرم به عنوان هزینه حمل پرداخت خواهد کرد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فراورده های دامی وعسل ، معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ، در جایگاه نخست قرار دارد.

در ۲ سال بروز خشکسالی ، کم آبی و ناکافی بودن آب ذخایر سدهای استان ، تولید بخش کشاورزی خوزستان حدود۲۵درصد کاهش یافته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار