افزایش ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت شبکه برق خوزستان ضروری است

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 | 11:03 ق.ظ
افزایش ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت شبکه برق خوزستان ضروری است مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به تاثیر خشکسالی در تولید نیروگاه‌های برق آبی این استان گفت: شبکه برق خوزستان نیازمند افزایش ۵۰۰ مگاوات انرژی است که از نیروگاه‌های خارج از صنعت برق درخواست تامین شده است.

محمود دشت‌بزرگ یکشنبه اظهار داشت:طبق توافق با شرکت فجر انرژی خلیج فارس، این شرکت از ابتدای خرداد تا پایان شهریور بیش از ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه برق خوزستان تزریق خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این مقدار انرژی از طریق خطوط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت اصلی ماهشهر به شبکه سراسری تزریق خواهد شد گفت: این میزان انرژی کمک خواهد کرد تا در پیک مصرف برق تابستان ،شبکه از پایداری بیشتری برخوردار باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تشکر از همکاری شرکت فجر انرژی خلیج فارس برای تزریق مازاد انرژی تولیدی خود به شبکه سراسری گفت: با توجه به نزدیک شدن به شروع ماه‌های اوج مصرف برق، از سایر شرکت‌ها و نیروگاه‌های خارج از صنعت برق نیز تقاضا می‌شود طی قراردادی توافقی مازاد برق تولیدی خود را به شبکه سراسری تحویل دهند.

دشت‌بزرگ اضافه کرد: تلاش می‌شود با وارد کردن نیروگاه‌های جدید به مدار و برنامه‌های مدیریت مصرف و همکاری مشترکان ، تابستان امسال خوزستان مشکلات کمتری در زمینه قطع برق داشته باشد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین، انتقال و پایداری شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار