تهیه اطلس ایمنی تأسیسات و واحدهای عملیاتی در مناطق نفتخیز جنوب

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 | 09:36 ق.ظ
تهیه اطلس ایمنی تأسیسات و واحدهای عملیاتی در مناطق نفتخیز جنوب رییس HSE شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: طرح تهیه اطلس ایمنی برای همه تأسیسات و واحدهای عملیاتی این شرکت در دست اجراست. محمدرضا نادری اظهار داشت: در گام نخست این طرح و به عنوان نمونه، اطلس ایمنی برای تأسیسات و واحدهای عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تهیه شده است. وی در ادامه شرح مختصری […]

رییس HSE شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: طرح تهیه اطلس ایمنی برای همه تأسیسات و واحدهای عملیاتی این شرکت در دست اجراست.

محمدرضا نادری اظهار داشت: در گام نخست این طرح و به عنوان نمونه، اطلس ایمنی برای تأسیسات و واحدهای عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تهیه شده است.

وی در ادامه شرح مختصری از اقدامات مناطق نفتخیز جنوب را در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست بیان داشت و افزود:‌ تهیه و تنظیم شرح خدمات انجام مطالعات HAZOP و HAZID و ارزیابی کمی به روش QRA ، به روز رسانی دستورالعمل‌های ایمنی، تهیه و به روز رسانی نرم‌افزار پروانه کارهای گرم و سرد  و انجام بازرسی‌های ویژه HSE / آتش‌نشانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی طی سال گذشته است.

نادری، درباره مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط زیست نیز بیان داشت: نظارت و تعیین تکلیف مدیریت پسماند ناشی از عملیات حفاری چاه های نفت و ارتقای فرآیند مدیریت پساب و کنده های حفاری و بررسی گزارشات و پیوست‌های محیط زیستی کلیه طرح های توسعه ای و پروژه ها به خصوص طرح های نگهداشت و افزایش تولید ۲۸ مخزن از جمله اقدامات این حوزه است.

وی، بررسی فنی گزارشات مدیریت پسماند، شاخص های محیط زیستی، گازهای گلخانه ای، آلاینده های هوا، تهیه و ارسال گزارشات مورد درخواست سازمانهای نظارتی و  انجام بازرسی از واحدها و تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب و تهیه گزارشات بهبود و اصلاح فرآیندها را از دگیر اقدامات مهم حوزه محیط زیست عنوان کرد.

رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ادامه در خصوص  اقدامات این اداره در زمینه بهداشت توضیح داد: در سال گذشته سامانه ثبت نتایج معاینات شغلی کارکنان پیمانکاری و همچنین خط تلفن سه رقمی ۱۱۵ شرکتی جهت درخواست  اعزام آمبولانس با همکاری مخابرات این شرکت ایجاد شد.

وی، نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، تجزیه و تحلیل  ماهانه آمارکارکنان مبتلا به کرونا، مشاوره و پاسخ به  ۲۵۰۰ مکاتبه و تماس تلفنی مسئولین و کارکنان  ستاد، شرکت های تابعه و سازمان های خارج  از شرکت در حوزه بهداشت و بازدیدهای ویژه بهداشتی از ادارات و پیگیری رفع نواقص توسط مسئولین واحدها را از دیگر اقدامات حوزه بهداشت برشمرد.

نادری افزود: پیگیری و نظارت بر تحویل اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول ضد عفونی به کارکنان، آماده سازی شرح خدمات اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار و پیگیری درخواست خرید ۴۲ دستگاه آمبولانس از دیگر فعالیت‌های بخش بهداشت این اداره محسوب می‌شود.

وی، بررسی مدارک طرح واکنش در شرایط اضطراری (ERP) مربوط به طرح های نگهداشت و افزایش تولید ۲۸مخزن، ارزیابی کیفی  پیمانکاران متقاضی شرکت در مناقصات حفاری در قالب جدول تخصصی شکست  آیتم های بخش های مختلف HSE و برنامه ریزی، نظارت و اجرای چندین مانور با سناریو های به روز و تخصصی در ستاد مناطق نفتخیز جنوب را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اعلام داشت.

رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهمیت آموزش‌های ایمنی به کارکنان گفت: در شش ماه دوم سال گذشته ۱۵ دوره آموزش ایمنی برگزار شد ۳۱۶ نفر به میزان ۵۶۸۰ نفر روز، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار