🔴نیشکر، حامی زندگی و امید وقتی صنعت نیشکر خوزستان،چتر حمایتی خود را پدرانه بر سر ایتام باز میکند! طعم شیرین شهد نیشکر برای ۷۵۴ نفر از ایتام یادداشت: سمیه غافلی، پایگاه خبری –تحلیلی کشاورزی پرس

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 | 10:54 ق.ظ
🔴نیشکر، حامی زندگی و امید                                                                                                                وقتی صنعت نیشکر خوزستان،چتر حمایتی خود را پدرانه بر سر ایتام باز میکند!                                                   طعم شیرین شهد نیشکر برای ۷۵۴ نفر از ایتام                                                                                                                        یادداشت: سمیه غافلی، پایگاه خبری –تحلیلی کشاورزی پرس شرکت توسعه نیشکر چند سالی است که توانسته با حمایت خود، کودکان بی پناه و محروم زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد و یک زندگی آرام و کم دغدغه را به دل آنان هدیه نماید.

کودکان،آسیب پذیر ترین قشر جامعه محسوب میشوند که برای رشد و ادامه حیات نیاز به حمایت خانواده دارند. در مناطق کم برخوردار استان خوزستان این موضوع بیشتر نمود پیدا کرده و بسیاری از کودکان علاوه بر مشکلاتی که همه مردم منطقه با آن مواجه هستند با از دست دادن سرپرست خود، دچار بحران عمیق تری میشوند که ممکن است حتی برای ادامه حیات و تامین معاش خود دچار مشکل شوند.

از این رو بر طبق آمار مستند، توجه ویژه به ایتام و تامین نیاز آن ها یکی از اولویت های فعالیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان به عنوان یکی از صاحبان صنایع ثروت میباشد.

از این رو شرکت توسعه نیشکر به عنوان یک حامی در مسیر سبز نیکوکاری هم قدم میشود و امید را بر دل های آرزومند کودکان بی پناه این استان (مناطق و روستاهای کم برخوردار همجوار با طرح های نیشکری) بازگردانیده است.

 بر اساس این گزارش، در یک گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان خوزستان که حدودا سه ساعت زمان برد، در لابه لای سخنان وی اشاره ای گذرا به عضو گیری ایتام مناطق کم برخوردار همجوار با طرح های نیشکری شد.

در این میان اما، این اقدام از سوی یکی از صاحبان ثروت و صنایع استان نظر  بنده را به عنوان مصاحبه گرجلب کرد و به این واداشت که چگونگی و چرایی انجام این حرکت خدا پسندانه را مطلع شوم.چرا که نمیشود تنها به گزارش های روتین و ارائه بیلان کاری ادارات بسنده کرد واز این اقدام بی تفاوت گذشت.

 حرکتی که بسیاری از صنایع دیگر میتوانند همگام و همراه با نهاد های مرتبط با امورات ایتام قرار گیرند و همسو با شرکت توسعه نیشکر استان گام بردارند و جزئی ناچیز از ثروت خود که صدقه سری استان خوزستان و مردمان آن است در اختیار قشر آسیب پذیر از جمله ایتام و نیازمندان قرار دهند.

دراین بین، عبد علی ناصری مدیرعامل هلدینگ نیشکر درجواب به کنجکاوی بنده در خصوص چگونه پیدایش و رسیدگی به امورات فرزندان بی خانواده و بی پناه این مرز و بوم اذعان کرد: ۷۵۴ یتیم از ۱۴۸ روستای همجوار طرح های نیشکر زیر چتر حمایت این شرکت قرار گرفته اند.

حرکت این شرکت با اهدا حقوق ماهانه و پاسداشت مناسبت ها و اعیاد به این قشر جامعه، قطع یقین گره های کوچک و بزرگی از مشکلات آنان را میگشاید.

گسترش چتر حمایتی و پدرانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان خوزستان بر کودکان بی پناه و آرزومند، خانواده های بد سرپرست و بی سرپرست با در نظر گرفتن قسمتی از ثروت خود، یک زندگی آرام کم دغدغه و آبرومندانه را برای آنان ایجاد نموده است .

این شرکت کشاورزی صنعتی با رصد و شناسایی کودکان و نوجوانان بی پناه و خانوار های بی سرپرست در روستاهای خوزستان، توانسته آنها را به عضویت خود قرار دهد و ماهانه حقوقی به اعضای تعداد نفرات پرداخت می نماید.

مدیر عامل نیشکر خوزستان درادامه می گوید: تامین مایحتاج اولیه از جمله لوازم تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان،تامین تبلت ولباس ، اهدای شکر،غذا وگوشت گرم وکمک مالی وجه نقد ،سبد کالای معیشتی اهدای لوازم گرمایشی و سرمایشی و… برای افراد فوق الذکردر قالب عضویت در این شرکت از جمله حمایت های دیگر درکنارپرداخت حقوق ماهانه میباشد این اقدام خداپسندانه علاوه بر این که دست یاری نیازمندان را در دست گرفتن میباشد بلکه نور امید بخش فرداهای روشن را بر دل بی پناه کودکان محروم این سرزمین می تاباند.

این فعالیت ها اگرچه با مبالغ کم اما به طور مداوم گره های کوچکی از مشکلات یک خانواده دردمند و نیازمند و صاحب ایتام را می گشاید بلکه نوید یک زندگی امید بخش و آرام را به دل های غمگین و ناامید این قشر از جامعه میبخشد.

امید به زندگی میتواند از هرگونه بزهکاری و یأس و ناامیدی در بین قشر بی پناه و نیازمند بازدارنده باشد و چه بسا از بین این افراد که مهر و محبت بخشی از زندگی را دیده، لمس کرده و از آن لذت برده اند، به سرانجام عالی و تاثیرگذار جامعه خواهند رسید.

طرح عضو گیری ایتام و نیازمندان در روستاهای همجوار با طرح های توسعه نیشکر توسط این شرکت با هدف اکرام این افراد، سهیم نمودن آنان از ثروت خود و نیز ترویج و احیاء فرهنگ احسان و نیکوکاری و اکرام ایتام و نشر سنت های اسلامی در بین صاحبان ثروت در استان خوزستان میباشد.

قطعاً لذت وصف نشدنی گره گشایی از مشکلات دیگران و چشیدن طعم شیرین آن فراموش نخواهد شد.

دراین راستا نیز مطمئنا مجموع مدیریت شرکت توسعه نیشکر،همانند دیگر افراد خیر که بدون هیاهو در این مسیر گام برداشته اند بارها و بارها این طعم خوش را تجربه کرده اند و برای کم کردن سنگینی بار زندگی از دوش افراد ضعیف و نیازمند گام های استوار تری را برداشته و شهد شیرین نیشکر را به ایتام مناطق کم برخوردار این استان تقدیم کردند.

چه خوش آهنگی است، صدای همهمه انسان هایی که با هدفی مشترک برگ زرینی بر دفتر ماندگار عمر پر خیر و برکتشان می افزایند و دریچه امیدی بر روی فرزندی از فرزندان این مرزو بوم میگشایند.

این وقایع زیبا همه در وادی اکرام ایتام و سهیم دانستن آن ها از ثروت سرزمین پدریشان تجلی یافته است.

از این روامید است، دیگر صنایع قدرتمند و ثروتمند همسو با این شرکت بزرگ صنعتی مستقر در استان خوزستان با شناسایی ایتام و نیازمندان در مناطق کم برخوردار به ویژه روستاهای همجوار با شرکت های طویل و عریض صنعتی، با گشودن چتر انفاق و ایثار، آشیانه امن و پر از صفا و محبت را برای این قشر محیا سازند و دست های کودکان چشم به راه دست های نوازشگرانه را بفشارند و بارقه امید را برای آنان ایجاد نمایند و این امر خداپسندانه تنها با گسترش دیدگاه متولیان و صاحبان صنایع و ثروت به کمک رسانی و اختصاص بخشی از این ثروت، میسر خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار