خوزستان در آغوش خاک و مسئولان بر بالین خواب

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 | 11:36 ق.ظ
خوزستان در آغوش خاک و مسئولان بر بالین خواب وقوع گرد و غبار در خوزستان و تعطیل نشدن اداره‌ها و مدارس در استان، مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است.

 امروز خورشید طلوع نکرد، حتی نتوانست روزنه‌ای از وجودش را بر زمین اثبات کند، آسمان رنگ به رخ نداشت، به هر چه نگاه می‌کردی زیر تلی از خاک دفن شده، ذره‌های خاک تا عمق وجود هر جنبنده‌ای فرو رفته، نفس در سینه‌ها حبس شده و به جای عطر گلها، بوی خاک به مشام می‌رسد.

قرار بود باران ببارد و زمین را از آلودگی‌ها پاک کند، اما بازهم کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی با فعالیت خود بر باران غلبه کردند و روزگار را برای خوزستانی‌ها خاکی کرد.

حکایت این روز‌های خاکی قدمتی حدود ۱۵ ساله دارد و هر شخصی بر صندلی مسئولیت نشست، اولین شعاری که سر می‌داد، مقابله با بحران ریزگرد‌ها و رفع مشکلات مردم دیار نخل و بلوط و کارون را فریاد می‌زد، بازدید از کانون‌های گرد و غبار، برگزاری جلسه‌های بدون خروجی موثر، تخصیص بودجه و … از جمله اقداماتی است که هرازگاهی در فضای مجازی و رسانه‌ها منعکس می‌شود.

اما گویی راهزنانی بر سر راه بودجه ایستاده اند و آن را غارت می‌کنند که خوزستانی‌ها نه تنها اتفاق مثبتی شاهد نیستند، بلکه روز به روز حال و روز دیارشان وخیم‌تر می‌شود.

عده‌ای می‌گویند تاثیرات خشکسالی و خشک شدن آب‌های زیرزمینی و منابع آبی علت وقوع و تکرار پدیده گرد و غبار است، بهار و تابستان و پاییز و زمستان هم نمی‌شناسد، وقتی می‌آید، همه را غافلگیر می‌کند، اما در این شرایط مسئولان استانداری خوزستان و مدیریت بحران استان کجا هستند؟

در خوزستان زندگی نمی‌کنند یا دیدن چنین شرایطی برایشان عادی شده؟ جایگاه مدیریت بحران کجاست که تعطیلی اداره‌ها و مدارس را بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام نمی‌کند؟

استاندار ویژه خوزستان در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی اعلام کرد که اعلام تعطیلی‌ها منظم خواهد شد؟ دانش آموزان سرگردان در کوچه‌ها و خیابان‌ها باید زیر باران خاک از جان و سلامتی بگذرنند و به کسب علم و دانش بپردازند یا به خانه‌ها بازگردند؟

آیا مردم خوزستان خاک شش دارند که اقدام جدی برای مقابله با گرد و غبار انجام نمی‌شود؟ چرا مسئولان به گلایه‌ها و شکایت‌های مردم در رسانه‌ها و فضای مجازی توجهی نمی‌کنند؟ این مردم همان‌هایی هستند که ۸ سال زیر باران گلوله و موشک از خاک وطن دفاع کردند و آوازه آن‌ها در دنیا پیچیده، اما برای رفع مشکلات آن‌ها کسی پیدا نمی‌شود که به فریادشان برسد، گویی خوزستانی‌ها را فقط برای تاریخ سازی می‌خواهند.

استانداری خوزستان، مدیریت بحران استان که خود گرفتار بحرانی جدی است، مردم این استان هوا می‌خواهند، باید زندگی کنند، تعطیلی به موقع اداره‌ها و مدارس گوشه‌ای از مشکلات آن‌ها را کاهش می‌دهد و شاید اندکی از نارضایتی آن‌ها بکاهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار