میزان گرد و غبار در هوای آبادان و خرمشهر به ۱۲ برابر حدمجاز رسید

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 | 10:30 ق.ظ
میزان گرد و غبار در هوای آبادان و خرمشهر به ۱۲ برابر حدمجاز رسید اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در ۱۰ شهر این استان، میزان گرد و غبار در آبادان و خرمشهر را در صبح روز دوشنبه ۱۲ برابر حد مجاز اعلام کرد.

میزان گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت هشت در شهرهای آبادان یک هزار و ۷۵۱، خرمشهر یک هزار و ۷۶۳، اهواز ۲۲۹، بندر امام خمینی(ره) ۳۰۳، حمیدیه ۱۶۶، دزفول ۱۵۹، رامشیر ۲۶۶، شادگان ۴۳۷، ماهشهر ۳۰۵ و هندیجان ۲۰۳ میکروگرم برمترمکعب است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

بر همین اساس، سامانه پایش کیفی هوای کشور نیز در ساعت ۹ امروز دوشنبه، هوای شهرهای آبادان و خرمشهر را در شرایط خطرناک، شاخص کیفی هوای شادگان در شرایط بسیار ناسالم، شاخص کیفی هوای بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر ناسالم برای همه گروه‌ها و شاخص کیفی هوای اهواز، رامشیر، سوسنگرد را ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش کرده است.

پدیده گرد و غبار از دیروز در برخی شهرهای خوزستان آغاز شد که دیروز شاخص کیفی هوای خرمشهر در شرایط خطرناک قرار گرفت و در ساعت سه بامداد امروز نیز شاخص کیفی هوای اهواز در شرایط خطرناک قرار داشت. از دقایقی پیش نم نم باران در اهواز آغاز شده است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، از روز یکشنبه تا روزهای پایانی هفته به تناوب همزمان با افزایش ابر و احتمال بارندگی در مناطق شرقی و شمالی استان، در بعضی ساعات وزش باد شدید ، توفان‌ لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک به ویژه در مناطق غربی ، جنوبی و مرکزی استان قابل انتظار است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار