پای ملخ‌ها امسال به کشور باز نشد

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 | 10:09 ق.ظ
پای ملخ‌ها امسال به کشور باز نشد مدیر کل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: به دلیل تغییر شرایط آب‌وهوایی احتمال حمله ملخ‌ها به کشور منتفی شده است. سعید معین، در پاسخ به این سوال که آیا ملخ‌های صحرایی بر اساس پیش بینی‌های‌ ماه‌های گذشته وارد کشور شده‌اند یا خیر؟ گفت: سازمان هواشناسی جهانی ماه‌های قبل […]

مدیر کل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: به دلیل تغییر شرایط آب‌وهوایی احتمال حمله ملخ‌ها به کشور منتفی شده است.

سعید معین، در پاسخ به این سوال که آیا ملخ‌های صحرایی بر اساس پیش بینی‌های‌ ماه‌های گذشته وارد کشور شده‌اند یا خیر؟ گفت: سازمان هواشناسی جهانی ماه‌های قبل بارندگی‌هایی را در شبه جزیره عربستان پیش بینی کرد ولی وضعیت آب‌وهوایی در اسفندماه و ماه مارس عوض شد و این پیش بینی‌ها به وقوع نپیوست و سیکلونی(چرخه) که قرار بود تشکیل شود، نشد.

وی ادامه داد: به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی عواملی که در ورود ملخ‌های مهاجم به ایران نقش داشتند دیگر وجود ندارد و ملخ‌ها در مبدا یعنی شمال عربستان رشد و تکثیر نکردند، بنابراین به سمت ایران نیز نخواهند آمد.

مدیر کل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور در پایان گفت: سال گذشته در سطحی بالغ بر حدود ۱۹ هزار و ۳ هکتار با آفت ملخ صحرایی مبارزه شد که این مبارزه بیشتر در استان‌های خوزستان و بعد از آن بوشهر، هرمزگان و ایلام بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار