گرد و غبار همرفتی مهمان خوزستان است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401 | 09:22 ق.ظ
گرد و غبار همرفتی مهمان خوزستان است اداره کل مدیریت بحران خوزستان با توجه به اطلاعیه روز جاری هواشناسی خوزستان نسبت به بالا بودن ضرایب ناپایداری و وقوع همرفت سبب خیزش گرد و غبار اطلاعیه سطح زرد صادر کرد.

با توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره سه، مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک، بالا بودن ضرایب ناپایداری و وقوع همرفت سبب خیزش گردوخاک ناشی از آن می‌شود. که زمان شروع آن از اواسط امروز پنجشنبه و زمان پایان آن  اوایل روز شنبه دهم اردیبهشت ماه پیش بینی شده است.  

براساس این اطلاعیه غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکز استان  به عنوان منطقه اثر رخداد گرد وخاک اعلام شده که با  مخاطراتی همچون کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده های گردوخاک همراه است.  

در این اطلاعیه به بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه شده از تردد غیر ضروری خودداری کنند و مسئولان دستگاه‌های مربوطه نیز  تمهیدات لازم را بکار گیرند.  
دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  و سایر دستگاه‌های مرتبط شهرستانی جهت حفظ آمادگی کامل، تداوم آماده باش و اتخاذ تمهیدات لازم و انجام اقدامات موردنیاز جهت پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این اطلاعیه است.

به گفته مدیر کل محیط زیست استان در  پدیده گرد و غبار همرفتی،   مکان، زمان و شدت قابل پیش بینی نیست و در کل در پدیده‌های همرفت، با وزش ناگهانی باد، توده گرد و غبار شکل می‌گیرد و به سرعت پخش می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار