ثبت روز بدون فوتی کرونایی در خوزستان

تاریخ انتشار: پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401 | 09:24 ق.ظ
ثبت روز بدون فوتی کرونایی در خوزستان سخنگوی ستاد کرونا خوزستان از ثبت یک روز بدون فوتی کرونایی در استان خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد مرگی ناشی از ابتلا به کرونا در استان نداشتیم.

دکتر سیدمحمد علوی بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: تعداد مراجعین به مراکز جامع خدمات سلامت و سایر مراکز درمانی استان نسبت به روزهای قبل افزایش داشته که این موضوع بیشتر مربوط به علائم تنفسی، آلرژی و تنگی نفس ناشی از آلودگی هوا است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۶۹۲ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کردند که این روند مثل روزهای قبل کاهشی بوده است.

سخنگوی ستاد کرونای خوزستان گفت: ۶۴ بیمار جدید کرونایی در این بازه زمانی شناسایی شده که این تعداد نسبت به روز قبل از آن ۴۱ مورد یعنی ۴۰ درصد کمتر شده، همچنین پنج مورد بستری داشتیم که این میزان نسبت به روز قبل از آن پنج مورد کاهش داشته است. 

وی افزود: در حال حاضر ۳۸ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که نسبت به روز قبل از آن سه نفر کمتر شده، تعداد کل بهبودیافتگان از آغاز بیماری تاکنون ۵۹۰ هزار و ۲۱ مورد بوده همچنین میزان بهبود یافتگی در استان ۹۷.۵ است.

علوی با اشاره به تزریق هفت میلیون و ۲۱۵ هزار واکسن کرونا در خوزستان گفت: تاکنون ۸۵.۴ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند همچنین ۷۳.۵ درصد نوبت دوم و ۳۳ درصد سه دُز واکسن  را دریافت کرده اند.

وی در مورد تزریق دُز چهارم بیان کرد: دُز چهارم واکسن فعلا برای افراد بالای ۸۰ سال بوده و حتما باید چهار ماه از نوبت سوم آنها گذشته باشد.

علوی بیان کرد: کسانی که جزو کادر بهداشت و درمان بوده و در معرض خطر هستند با گذشت چهار ماه از تزریق دُز سوم واکسن شان، می توانند دُز چهارم را دریافت کنند.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۸ شهرستان زرد و هشت شهرستان آبی کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار