با توجه به میزان آب استان، اولویت ما تامین آب شرب است

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 | 10:21 ق.ظ
با توجه به میزان آب استان، اولویت ما تامین آب شرب است مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به مقدار آبی که داریم و طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم اولویت ما بر روی آب شرب است و از آن باید مراقبت کنیم. عباس صدریان فر در گردهمایی مدیریت خشکسالی که ۱۰ اردیبهشت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما بر این باوریم […]

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به مقدار آبی که داریم و طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم اولویت ما بر روی آب شرب است و از آن باید مراقبت کنیم.

عباس صدریان فر در گردهمایی مدیریت خشکسالی که ۱۰ اردیبهشت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما بر این باوریم که هرچه با مردم شفاف باشیم مسائل به راحتی حل می شود و برای حل این مسائل از مردم کمک می گیریم.

وی افزود: ما در تلاش هستیم که اتفاقاتی که در گذشته در زمینه آب استان رخ داده است تکرار نشود و قطعا با شفافیت و رویکردی صادقانه همه مسائل حل می شوند.

صدریان فر تصریح کرد: می خواهم واقعیتی را عرض کنم و این است که به تصور ما استان های شمالی پر آب کشور هستند اما به این صورت نیست در آن مناطق نیز تنش وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان  کرد: ما همه تلاش خود را می کنیم که این اتفاقات را پشت سر بگذاریم و در سال های آینده دچار چنین مشکلاتی نشویم.

وی اظهار کرد: با توجه به مقدار آبی که داریم و طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم اولویت ما بر روی آب شرب است و از آن باید مراقبت کنیم.

صدریان فر ادامه داد: حتی بخشی از آن را به ماه های سال آینده اختصاص دهیم که اگر احیانا سال آبی آینده که از پاییز شروع می شود شرایط بارندگی نرمال نداشتیم و با مشکل رو به رو شدیم، مقداری ذخیره سازی داشته باشیم که بتوانیم آن ماه ها را نیز پوشش دهیم.

وی افزود: تصمیمات در خصوص آب استان قائم به فرد و یا یک دستگاه نیست تصمیمات فرا بخشی است و حداقل ۲۰ دستگاه اجرایی در زمینه برنامه ریزی منابع و مصارف دخالت دارند و چه در شورای حفاظت کیفی یا شورای کشاورزی تصمیم گیری می کنند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر در خصوص کرخه تنها تمرکز بر روی شرب است و در این بین یک کشاورز یک پمپ زائد برداشت آب داشته باشد به معنی از بین رفتن آب یک روستا و یا از بین رفتن ۱۰ تا ۱۵ عدد دام سنگین است.

همچنین در این گردهمایی، مرادی معاون دادستان اهواز اظهار کرد: در حال حاضر اولویت مسؤلین تامین آب شرب و جلوگیری از خشک شدن نخیلات پایین دست است.

وی افزود: ما در هرجا در کارها مردم را مشارکت دادیم همکاری خوبی بین مردم و مسؤلین انجام شد. به هر حال درآمدبخش اعظم مردم خوزستا از راه کشاورزی است.

مرادی تصریح کرد: زمانی که به یک کشاورز گفته شود که شما حق کشت ندارید باید برنامه ای برای کشاورز ارایه شود و یا محصولی جایگزین شود و از همه مهمتر اگر وعده به کشاورز در خصوص جبران خسارت داده شود باید عملی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار