پرداخن خسارت به کشاورزان،باعث کاهش آلام آنها می شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 | 11:05 ق.ظ
پرداخن خسارت به کشاورزان،باعث کاهش آلام آنها می شود فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: یکی از چالش‌های کنونی کاهش اعتماد مردم به مسئولان است و باید اهتمام مسئولان برای اعتمادسازی و جبران خسارت به مردم در موضوع خشکسالی باشد.

 سردار شاهوارپور شامگاه شنبه در گردهمایی مدیریت خشکسالی در حوضه رودخانه کرخه در سالن همایش‌های گیت بوستان سازمان آب و برق خوزستان، گفت: ما با شرایط ویژه ای در حوضه کرخه روبرو هستیم که باید ضمن اعتمادسازی بین مردم و مسئولین،بسته های حمایتی لازم برای کشاورزان را نیز تدارک ببینیم.

وی با تاکید بر لزوم بیمه دام‌ها و کشاوزان و هر گونه کمک مازاد برای عبور از این بحران، اضافه کرد: طولانی شدن روند پرداخت خسارت که گاهی به ۲ سال می‌کشد، باعث می‌شود حتی اگر خسارت‌ها جبران شود همراه با تلخی باشد به طور مثال جهاد اعلام کرده که اکنون خسارت تلفات دام در سال گذشته را پرداخت کرده که بسیار دیر است.

شاهوارپور با بیان اینکه پرداخت خسارت وارده به مردم باعث کاهش آلام آنها می‌شود، ادامه داد: اهالی حوضه کرخه بیش از سایر خوزستانی‌ها در جنگ متحمل خسارت شدند و هنوز مناطقی وجود دارد که به مین و گلوله‌های منفجر نشده باقیمانده از جنگ آلوده است که باعث تلفات و نگرانی مردم شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه امنیتی اعم از سپاه، نیروی انتظامی و ارتش، حتی ذره‌ای راضی به این نیستند که روبروی مردم بایستند، اینها جانشان را بر کفشان می‌گذارند که از مردم دفاع کنند و درخواستمان این است که فضا طوری نشود که روبروی مردمی قرار گیرند که تنها قوتشان کشاورزی است، آنهم در شرایطی که در محاصره اقتصادی هستیم.

شاهوارپور اظهار داشت: در مساله تجمعات کشاورزان اصفهان، دشمن تلاش زیادی کرد که این تجمع‌ها در خوزستان اتفاق بیفتد اما اینگونه نشد و اکنون نیز با وعده‌های واقعی با کشاورزان می‌توان این مشکل را حل کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار