افزایش اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 | 09:59 ق.ظ
افزایش اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات مناطق نفتخیز جنوب مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات این شرکت از سوی شرکت ملی نفت ایران خبر داد. مهندس علیرضا دانشی در این نشست که روز شنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار شد اظهار داشت: اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات و خطوط لوله شرکت ملی […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات این شرکت از سوی شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

مهندس علیرضا دانشی در این نشست که روز شنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار شد اظهار داشت: اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات و خطوط لوله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ۲۰۰ میلیون دلار به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش یافته تا شرایط تولید نفت کشور پایدار بماند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت برای افزایش تولید نفت خاطرنشان‌کرد: از دی ماه سال گذشته فعالیت‌های لازم آغاز شد تا به ظرفیت تولید نفت در پیش از تحریم‌ها برسیم و در اسفندماه سال ۱۴۰۰ این شرایط محقق شده است.

دانشی گفت: در همین راستا فروش و تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نسبت به سال گذشته ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: صنعت نفت در مسئولیت‌های اجتماعی حضور پررنگی دارد و در شرایط کرونا در بخش تامین تجهیزات تنفسی و دیگر اقلام مورد نیاز به بیمارستان‌های خوزستان کمک کرد.

 وی با اشاره به تاثیرات ریزگردها در استان افزود: مناطق نفتخیز جنوب در راستای مبارزه با ریزگردها کمک به طرح بیابیان‌زدایی ۲۰۰ هزار هکتاری را در دست برنامه دارد و همچنین در سال گذشته موفق به نهال‌کاری ۲۰ هزار اصله درخت شدیم.

 دانشی، آبرسانی به غیزانیه  با ۲۰ دستگاه تانکر آب و حضور پررنگ در زلزله اندیکا را از دیگر اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد.

 مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: عمق مشکلات خوزستان در برابر خدمات‌رسانی این شرکت بیشتر است اما با این وجود تلاش داریم با جذب اعتبارات لازم در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، اقدامات بیشتری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال گذشته حدود ۴ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها توسط وزارت نفت پرداخت شد که اقدام بزرگی بود که صورت گرفت.

ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های نفتی

مهندس دانشی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های نفتی، گفت: صنعت نفت در خوزستان ریشه دارد و پیوست‌های فرهنگی در اجرای پروژه‌ها باید مورد توجه قرار گیر لذا تلاش می‌شود با تدوین سندی راهبردی، پروژه‌های صنعت نفت از پیوست‌های فرهنگی برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اقدامات این شرکت برای حمایت از سازندگان داخلی گفت: استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی ساخت و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت همواره مورد توجه این شرکت بوده و در این راستا لازم است شهرک‌های صنعتی در استان خوزستان با نیاز صنعت نفت، ظرفیت‌سازی کند و مناطق نفتخیز جنوب نیز آماده همکاری است.

وی درباره پیشرفت پروژه‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن توضیح داد: این طرح در دولت گذشته فرآیند خوبی نداشت و پیمانکاران آن فاقد توانایی لازم برای اجرای این طرح بودن لذا با آغاز دولت سیزدهم، ساماندهی تعهدات و قراردادهای این طرح در دستور کار قرار گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار