گردهمایی مدیریت خشکسالی، با موضوع تبادل اطلاعات در خصوص آخرین تنش آبی و تاثیرات ناشی از خشکسالی برگزار شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 | 11:26 ق.ظ
گردهمایی مدیریت خشکسالی، با موضوع تبادل اطلاعات در خصوص آخرین تنش آبی و تاثیرات ناشی از خشکسالی برگزار شد فتوحی با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی که باید پیگیری شود، مصرف بهینه ی آب است گفت: راندمان آبیاری در استان حدوداً نصف کشور است که باید تلاش کنیم این میزان به بالاترین سطح برسد، زیرا مدیریت مصرف آب با توجه به آب و هوای گرم خوزستان و نقش مهم آن در امنیت غذایی برای این استان بسیار حائز اهمیت است.

گردهمایی مدیریت خشکسالی گردهمایی مدیریت خشکسالی، با موضوع تبادل اطلاعات در خصوص آخرین تنش آبی و تاثیرات ناشی از خشکسالی با حضور مقامات عالی استان خوزستان در محل سالن همایش های سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد.

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منطقه ای استانداری خوزستان ضمن تشکر از حضور رهبران محلی، کشاورزان پیشرو، دهیاریها، شوراهای اسلامی و کلیه ی دستگاههای اجرایی که در جلسه حضور بهم رساندند، بصورت ویژه از سازمان آب و برق خوزستان جهت تشکیل این همایش در راستای مدیریت منابع آب خوزستان تشکر کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه حدود یک پنجم امنیت غذایی کشور در اختیار استان پهناور خوزستان است و این بصورت مستقیم و غیر مستقیم در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد، بیان کرد: باید همگی در جهت ساماندهی این بخش از اقتصاد استان و کشور کوشش کنیم.

وی با بیان این موضوع که از حدود ۶/۴میلیون هکتار وسعت استان خوزستان، فقط ۱/۳ سطح زیر کشت دارد و همچنین حدود چهل درصد از منابع آبی کشور در خوزستان است گفت: با وجود همه ی این مسائل ما در فصول گرم سال با خشکسالی و تنش آبی روبرو هستیم و لازم است کلیه ی دستگاههای اجرایی، فرماندهی انتظامی، کشاورزان و… دست به دست هم دهیم تا با مدیریت صحیح و ارائه راهکارهای مناسب مشکلات این حوزه را پشت سر بگذاریم.

فتوحی با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی که باید پیگیری شود، مصرف بهینه ی آب است گفت: راندمان آبیاری در استان حدوداً نصف کشور است که باید تلاش کنیم این میران به بالاترین سطح برسد، زیرا مدیریت مصرف آب با توجه به آب و هوای گرم خوزستان و نقش مهم آن در امنیت غذایی برای این استان بسیار حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: یکی از راهکارهای مهم در درجه ی اول ،توجه به معیشت روستائیان، کشاورزان و تولیدکنندگان است. که جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق، تعاون روستایی و مجموعه ی عوامل دولت با تلاش و همت مضاعف به این امر رسیدگی می کنند.

آقارضا فتوحی افزود: یکی دیگر از مسائل مهم، رعایت حقابه در بخشهای مختلف استان است که رسیدگی به این امر مهم به عهده ی سازمان آب و برق است.


معاون استاندار افزود: پیش از توجه به بخش کشاورزی، آب شرب مورد نیاز روستائیان در اولویت اول قرار دارد و پس از آن رسیدگی به آب مورد نیاز احشام دامداران است، که از جهاد کشاورزی خواسته ایم بصورت اصولی پیگیری کند و از سازمان آب و برق هم میخواهیم که موضوع را پیگیری کند تا مشکلی برای این عزیزان پیش نیاید.

وی افزود: کشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند، می تواند کمک زیادی به جلوگیری از کمبود آب این منطقه داشته باشد.

فتوحی در ادامه گفت: ورودی و خروجی آب در استان باید بخوبی رصد شود و ذینفعان اصلی که همان کشاورزان هستند را در جریان امور قرار دهیم، زیرا کشاورزان می توانند یار و یاور ما در این موضوع باشند.
وی افزود: در این راستا از همه ی فرمانداران، بخشداران، دهیاران، مدیران سازمان آب و برق،جهاد کشاورزی، روحانیون معزز، رهبران محلی، کشاورزان و تولیدکنندگان عزیز می خواهیم در کنار هم با وحدت رویه تلاش کنند تا نتیجه ی مدیریت دقیق و کارشناسی این عزیزان و برنامه ریزی دقیق استانداری،معاونین و دولت در کنار مردم، پشت سر گذاشتن این تنش آبی باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار