خرید تضمینی ۷۱۸ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 17 اردیبهشت 1401 | 14:02 ب.ظ
خرید تضمینی ۷۱۸ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان امروز شنبه به ۷۱۸ هزار تن رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:تاکنون۶۵۰هزار تن گندم و ۶۸هزار تن دانه روغنی کلزا در سامانه غله و خدمات بازرگانی خوزستان ثبت شده است.

امید جهان نژادیان افزود:برداشت و خرید گندم و کلزا در ۱۶۲ مرکز خرید تعاون روستایی و غله در خوزستان به صورت شبانه روزی و در یک دوره ۴۰ روزه انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت:برداشت این ۲ محصول در خوزستان از دهه سوم فروردین ابتدا از مناطق جنوبی استان شروع شده بود، ولی هم اکنون برداشت گندم و کلزا بجز مناطق سردسیری شمال شرق خوزستان ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان پیش بینی کرد امسال در مجموع یک میلیون تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

وی گفت: اداره کل غله استان به صورت همزمان تخلیه وحمل گندم وارداتی از بندر امام خمینی و خرید تضمینی گندم و کلزای استان به صورت تمام وقت را انجام می‌دهد.

پارسال میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان ۱.۱ میلیون تن و کلزا اندکی بیش از ۱۰۰هزار تن بود که این آمار خرید، خوزستان را در جایگاه نخست کشوری قرار داد.

قیمت تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال و گندم ۱۱۵ هزار ریال (با احتساب ۱۰هزار ریال جایزه) است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار