شوش رتبه نخست کشور را در تولید کلزا کسب کرد

تاریخ انتشار: یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 | 18:03 ب.ظ
شوش رتبه نخست کشور را در تولید کلزا کسب کرد رییس اداره تعاون روستایی شوش با اشاره به افزایش تولید کلزا در این شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: شوش رتبه نخست کشور را در تولید کلزا کسب کرده است.

هومن سپهوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به تداوم عملیات خرید کلزا از کشاورزان شهرستان شوش افزود: تاکنون ۲۸ هزار و ۷۰۰ تن از این دانه روغنی از کشاورزان خریداری شده است.

 وی با اشاره به خرید ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان شوش در سال گذشته ادامه داد: با توجه به خشکسالی و بحران کم آبی، کاهش تولید را پیش بینی کرده بودیم ولی مقایسه میزان تولید امسال و سال گذشته افزایش میزان خرید محصول از کشاورزان را نشان می‌دهد.

 رییس اداره تعاون روستایی شوش با بیان اینکه ۶ مرکز خرید کلزا در شوش به صورت تمام وقت آماده دریافت این محصول راهبردی از کلزاکاران هستند، اظهارداشت: ۶ مرکز خرید تضمینی گندم نیز تا ۱۶ اردیبهشت ماه، ۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان شوش خرید کرده اند.

وی پیش بینی کرد این میزان به ۲۹ هزار تن برسد و ارسال آنها به مقاصد مورد نظر بدون مشکل انجام شود.

به گزارش ایرنا حدود ۹۰درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور از خارج می‌‎شود که با توجه به مسائل بین المللی تولید کلزا در داخل کشور می‌تواند در تامین نیاز کشور موثر واقع شود.

 قیمت تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال و گندم ۱۱۵ هزار ریال (با احتساب ۱۰هزار ریال جایزه) است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار