برداشت خوشه‌های طلایی گندم در شکرستان ایران آغاز شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 | 19:07 ب.ظ
برداشت خوشه‌های طلایی گندم در شکرستان ایران آغاز شد ☑️ برداشت خوشه‌های طلایی گندم در شکرستان ایران آغاز شد ➖ گندم نیشکر به یاری خودکفایی آمد ➖ دکتر ناصری: اشتغال محلی و تولید هدفمند در سایه کشت‌های غیرنیشکری محقق می‌شود پایگاه خبری تحلیلی کشاورزی پرس زیبایی اردیبهشتِ شکرستان ایران با خوشه‌های طلایی گندم، دوچندان شده و آراسته‌گی دشت‌های وسیع از این خوشه‌ها، فصلی تماشایی […]

☑️ برداشت خوشه‌های طلایی گندم در شکرستان ایران آغاز شد

➖ گندم نیشکر به یاری خودکفایی آمد

➖ دکتر ناصری: اشتغال محلی و تولید هدفمند در سایه کشت‌های غیرنیشکری محقق می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی کشاورزی پرس زیبایی اردیبهشتِ شکرستان ایران با خوشه‌های طلایی گندم، دوچندان شده و آراسته‌گی دشت‌های وسیع از این خوشه‌ها، فصلی تماشایی را در سایه‌سار دست‌های پرتلاش و چشمان پرامید کشاورزان به رخ کشانده است.

این روزها حاصل بذر امید کشاورزان خوزستانی در گندمزارها به ثمر نشسته و با شروع برداشت نخستین خوشه‌های طلایی و روانه آن به سمت سیلوها، سالی پربار با تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سراسر استان، پیش‌بینی می‌ شود.

پیش‌بینی تولید ۲۵ هزار تن گندم نیشکری

کشت و صنعت‌های هشتگانه توسعه نیشکر نیز در سال زراعی جاری با سطح زیر کشت هفت هزار و ۵۸۳ هکتار گندم در زمین‌های «آیشی»، به سهم خود در تحقق تولید این محصول استراتژیک گام برداشته و به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، بیش از ۲۵ هزار تن گندم با کیفیتی مطلوب برداشت خواهد شد.

دکتر عبدعلی ناصری، توسعه «اشتغال محلی» را یکی از اهداف کشت‌های غیرنیشکری از جمله گندم در کنار کشت نیشکر برشمرد و تاکید کرد، با گسترش کشت‌هایی نظیر گندم و کلزا، اشتغال منطقه در کنار تولید، تقویت می‌شود.

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی آیشی هشت کشت و صنعت، در شمال و جنوب خوزستان، به سه کشت گندم، کلزا و آفتابگردان اختصاص یافته که از این سطح، ۳۱ هزار و ۳۰۰ تن محصول غیرنیشکری برداشت می‌شود.

حرکت هدفمند نیشکر برای تامین امنیت غذایی

مدیرعامل توسعه نیشکر، تولید این میزان محصولات غیرنیشکری همگام با تولید شکر را حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست وزارت کشاورزی عنوان کرد که در نهایت از یک سو به تامین امنیت غذایی کشور و از سوی دیگر به تناوب زراعی، کمک زیادی می‌کند.

ناصری افزود، تلاش توسعه نیشکر در سال مزیّن به تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین این است که از همه ظرفیت‌های نیشکری برای تحقق این شعار و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی استفاده کند.

در زراعت‌های غیرنیشکری، بقایای گیاهی سوزانده نمی‌شود و کارشناسان با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست‌محیطی، آنها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

کشت‌های غیرنیشکری در اراضی آیشی، کاهش مصرف سموم کشاورزی با کنترل علف‌های هرز و آفات نیشکر را به دنبال دارد و کشاورزی پایدار نیز در سایه آن، محقق می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار