شهردار اهواز در گفتگو با شبکه خبری الاهواز: همکاری مردم با شهرداری بهترین سرمایه برای افزایش خدمات است

تاریخ انتشار: دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 | 11:53 ق.ظ
شهردار اهواز در گفتگو با شبکه خبری الاهواز: همکاری مردم با شهرداری بهترین سرمایه برای افزایش خدمات است  شهردار اهواز در گفتگو با شبکه عربی الاهواز به شهروندان گفت: در ابتدای آغاز فعالیت در شهرداری اهواز با پدیده‌ای به نام آبگرفتگی معابر روبرو بودیم که در سالهای گذشته کام مردم اهواز را تلخ کرده بود اما خوشبختانه با تلاش همکاران ما در شهرداری در  سنوات گذشته طرح ضربتی مقابله با آبهای سطحی به اجرا […]

 شهردار اهواز در گفتگو با شبکه عربی الاهواز به شهروندان گفت: در ابتدای آغاز فعالیت در شهرداری اهواز با پدیده‌ای به نام آبگرفتگی معابر روبرو بودیم که در سالهای گذشته کام مردم اهواز را تلخ کرده بود اما خوشبختانه با تلاش همکاران ما در شهرداری در  سنوات گذشته طرح ضربتی مقابله با آبهای سطحی به اجرا گذاشته شد که با کمک دستگاه‌های مختلف و زیرمجموعه شهرداری، آثار و عواقب این طرح برای مردم هویدا شد.

وی در خصوص تشریح اقدامات شهرداری در نوروز ۱۴۰۱ گفت: دو سالی که به دلیل بیماری منحوس کرونا مردم از سفر محروم شدند و شهر آمادگی و صلابت قبل را نداشت در آستانه نوروز و بعد از فصل بارندگی ها مدیریت شهری با انجام اقدامات و برنامه‌های مختلفی شهر را برای استقبال از میهمانان نوروزی مهیا کرد و با دیوارنگاره ها، رنگ آمیزی جداول، تعمیرات و ترمیم سرویس های بهداشتی در معابر عمومی، ایجاد فضای سبز مطلوب نورپردازی در معابر اصلی و میادین جلوه و ظاهر شهر را متفاوت کرد که این موضوع تا عید  سعید فطر نیز تشدید شد.

امینی افزود: در اواخر سال فضای شهری را با گل آرایی ویژه مهیا کردیم تا مردم از طبیعت و صفای آن لذت ببرند، مساحت گلکاری در سطح شهر اهواز در نوروز گذشته ۱۱ هکتار بود که نسبت به سال‌های قبل دو برابر افزایش داشت، آسفالت معابر و لکه‌گیری، دو مولفه نیاز داشت که شامل طرح جامع فاضلاب شهری بود که به طور جدی و با تاکید ریاست جمهوری و طبق فرمان مقام معظم رهبری در حال پیگیری و انجام است و طرح تکمیل آن از سه سال به دو سال کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد:  خیابان های زیادی تحت عملیات اجرایی فاضلاب شهری دفع آبهای سطحی قرار گرفت که وظیفه ما را در همکاری با آبفا برای ترمیم آسفالت بیشتر کرد. به همین دلیل ۲۰ اکیپ آسفالت در سطح شهر فعال شدند و شرکت آبفا نیز به صورت جداگانه برای ترمیم این آسفالت ها اکیپ هایی را فعال کرده که امیدواریم با افزایش میزان آسفالت و ارتقاء کیفیت آن،  رضایتمندی مردم را در ترددهای شهری فراهم کنیم.

شهردار اهواز در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص موضوع محله محوری و رسیدگی به مناطق حاشیه نشین و محروم تصریح کرد: در شهر اهواز مواهب طبیعی خوبی اعم از کارون، اراضی کشاورزی و بافت های مناسب وجود دارد که متاسفانه  فاصله ی خدمات شهری با خدمات قابل ارائه از طرف شهرداری در این محلات، متفاوت است و از امکانات خدماتی  کمتری برخوردار شده اند و بعضی بیشتر.

 دغدغه ما در شورای ششم که بنده تابع سیاستهای منتخبین مردم هستند این است که خدمات رسانی شهرداری را به سمت  محلات کم برخوردار هدایت کنیم چرا که  در شهر اهواز باید با رعایت شان و هویدا کردن زیبایی های شهر به تاریخ و اصالت آن توجه بیشتری نشان داد. بنابراین برنامه های ما باید به سمتی بروند که حس تعلق و دوست داشتن اهواز را بیش از پیش نمایان کند.

وی در خصوص مناطق کم برخوردار مانند ملاشیه، گلدشت، گلبهار، سلیم آباد، سیاحی، عین دو و کوی علوی که جزو مناطق ۵ و ۶ هستند اضافه کرد بیشتر مردم شریف عرب  نیز در این مناطق هستند که وظیفه خود می دانیم در ارائه خدمات به منظور رعابت عدالت از حیث آسفالت، فضای سبز، پسماند بیشتر متمرکز شویم و به این محلات به صورت ویژه رسیدگی کنیم   در همین راستا در ایام عید سعید فطر نورپردازی، نظافت و زیبایی های بصری در این مناطق به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. گرچه در سطح شهر اهواز شاهد این زیباسازی بودیم اما این موضوع ما را قانع نکرد چرا که حق مردم خیلی بیشتر است.

امینی عنوان کرد: فرصت و زمان می خواهیم تا با همکاری مردم بویژه در نظافت و زیبایی شهر که شامل بیرون گذاشتن زباله ها راس ساعت مقرر در شب و نگهداری مخازن زباله در سطح شهر است بتوانیم محیط زندگی شادی را با شرایط مطلوب مهیا کنیم. طبیعتا وقتی این حس در مردم تقویت شود ما هم برای خدمات‌رسانی بیشتر ترغیب و تشویق می شویم.

شهردار اهواز  خطاب به مردم عزیز عرب خاطرنشان کرد: به عنوان خادم مردم شریف اهواز ، اندک بضاعتی  در مجموعه مدیریت شهری را به عنوان تجربه با خود به اهواز آوردم که تا آخرین لحظه ای که مسئولیت شهر اهواز را برعهده دارم از هیچ تلاشی برای پیشرفت این شهر دریغ نخواهم کرد تا زمینه زندگی راحت و بدون دغدغه را برای اهواز فراهم بیاورم و این موضوع قطعاً با دعای شما توشه خدمت ما خواهد شد.

رضا امینی در پایان یادآور شد: همکاری مردم با شهرداری بهترین سرمایه برای افزایش خدمات است چرا که اگر ما خدمتی انجام دهیم برای مردم است و اگر انقلابی را مدعی هستیم باز هم به خاطر مردم است و اگر حاکمیتی در کشور ما به نام جمهوری اسلامی وجود دارد، خاستگاه مردمی است که ما خود را خادم آنها می دانیم و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌دهیم در طول زمان و به مرور مشکلاتی که طی سال های متمادی مانند ایام دفاع مقدس بر این استان و شهر وارد شد را کاهش دهیم و آنچه که حق مردم شریف اهواز و خوزستان هست را در حد توان و سهم خودمان ارائه کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار