کشف ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان بهبهان

تاریخ انتشار: دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 | 09:07 ق.ظ
کشف ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان بهبهان فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر) به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان بهبهان کشف و ضبط شد.

سردار سید محمد صالحی اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان بهبهان با کار اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی از نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال بصورت غیرقانونی در یک ساختمان در سطح حوزه استحفاظی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام شدند که در بازرسی از محل مذکور علاوه بر ماینرها یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در ادامه بیان داشت: کارشناسان ارزش ریالی ماینرهای کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار صالحی خاطرنشان کرد: در این ارتباط یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

ارز مجازی که نخستین و گرانترین آن به بیتکوین مشهور است پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی استخراج می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی و سایر رمزارزهایی که به تدریج ساخته شدند توسط رایانه های قدرتمند اما کوچک که به ماینر مشهورند، استخراج می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار