اصلاح حکمرانی در حوزه انرژی مُنجر به شکوفایی اقتصادی خواهد شد

تاریخ انتشار: شنبه 24 اردیبهشت 1401 | 08:57 ق.ظ
اصلاح حکمرانی در حوزه انرژی مُنجر به شکوفایی اقتصادی خواهد شد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: اصلاح حکمرانی در حوزه انرژی منجر به شکوفایی اقتصادی خواهد شد. مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بیست و ششمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به این که اصلاح حکم رانی در حوزه انرژی […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: اصلاح حکمرانی در حوزه انرژی منجر به شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بیست و ششمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به این که اصلاح حکم رانی در حوزه انرژی مُنجر به شکوفایی اقتصادی و تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد شد، افزود: صنعت نفت مولد اقتصاد کشور است و رونق یا رکود اقتصادِ کشور به میزان قابل توجهی تابع عملکرد این حوزه است؛ بنابر این اصلاح حکمرانی در حوزه انرژی فرصت های بسیار خوبی برای توسعه صنعت نفت ایجاد می کند و در نهایت شکوفایی اقتصاد و تحقق تمدن‌ نوین اسلامی را رقم می زند‌.

علیرضا دانشی با اشاره به این که تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده مُستلزم به کار گیری صحیح دانش و فناوری است، اظهار داشت:  ایجاد ارزش افزوده و زنجیره ارزش با به کار گیری صحیح دانش و فناوری در صنعت نفت مسئله بسیار مهمی است و تمام تلاش ها در این رابطه معطوف خواهد شد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم درآمدزایی بکنیم کارها و فعالیت ها باید منجر به ایجاد ثروت شود و تنها راه حل آن تکمیل زنجیره های ارزش با تکیه بر تولید محصولات دانش بنیان است که در حوزه نفت واقعا مورد غفلت های استراتژیک قرار گرفته است و امیدواریم در دولت انقلابی سیزدهم این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و برای آن برنامه ریزی و ریل گذاری شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به شعار نمایشگاه امسال مبنی بر «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی، صادرات جهانی» به ضرورت ایجاد جهشی قابل قبول در زمینه دانش و فناوری صنعت نفت تاکید و خاطرنشان کرد: دانش و فناوری باید در راستای توسعه اقتصاد کشور حرکت کند. بی شک همکاری میان صنعت نفت و  شرکت های دانش‌بنیان‌، مُنجر به توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کنار توسعه صنعت نفت خواهد شد.

دانشی نمایشگاه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را نمایشگاه فرصت مغتنمی برای راه بری صنعت نفت عنوان و تصریح کرد: در این نمایشگاه تفاهم نامه های همکاری که منجر به عقد قرار داد خواهد شد با مراکز علمی و پژوهشی منعقد خواهیم کرد‌. این تفاهم نامه ها با پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی شریف تهران منعقد خواهد شد.

بر اساس این گزارش پیش از این مناطق نفتخیز جنوب با دانشگاه شهید چمران اهواز نیز قرارداد پژوهشی امضا کرده است‌.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار