۱۰ برابر صرفه‌جویی در آب با کشت‌های گلخانه‌ای

تاریخ انتشار: دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 | 10:41 ق.ظ
۱۰ برابر صرفه‌جویی در آب با کشت‌های گلخانه‌ای معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هر هکتار کشت سبزی و صیفی در گلخانه‌ها ۹ تا ۱۰ برابر صرفه‌جویی در آب و همچنین صرفه جویی در اشغال زمین را به دنبال خواهد داشت. تورج نوروزی در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌ها و ساماندهی مجتمع‌های گلخانه‌ای استان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلی وزارت […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هر هکتار کشت سبزی و صیفی در گلخانه‌ها ۹ تا ۱۰ برابر صرفه‌جویی در آب و همچنین صرفه جویی در اشغال زمین را به دنبال خواهد داشت.

تورج نوروزی در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌ها و ساماندهی مجتمع‌های گلخانه‌ای استان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلی وزارت جهاد کشاورزی انتقال تولیدات سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ها است.

وی با بیان اینکه جمعیت رو به افزایش و اراضی کشاورزی رو به کاهش است، افزود: هر هکتار کشت سبزی و صیفی در گلخانه‌ها ۹ تا ۱۰ برابر صرفه‌جویی در آب و همچنین صرفه‌جویی در اشغال زمین را به دنبال خواهد داشت.

نوروزی تصریح کرد: ما سربازان خط مقدم امنیت غذایی کشور هستیم و تا تولید نباشد تنظیم بازار هم صورت نخواهد گرفت.

حسنی نسب مدیر باغبانی سازمان نیز با بیان اینکه در سال گذشته استان خوزستان رتبه ششم توسعه گلخانه‌ای کشور را به دست آورد، اظهار کرد: سطح مصوب استان در سال گذشته ۵۰ هکتار بود که در ۵۸ هکتار انواع گلخانه‌های تجاری، گلخانه‌های کوچک مقیاس و سازه‌های فنی و سبک با میزان تحقق ۱۱۶ درصد به اجرا درآمد.

وی افزود: یک هزار و ۸۵۲ تن انواع محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای شامل فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، خیار، توت فرنگی از استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

حسنی نسب عمده مشکلات پیش رو را الزام متقاضیان به ارائه تغییر کاربری به بانک جهت پرداخت تسهیلات، طولانی بودن پروسه تغییر کاربری، عدم تامین به موقع اعتبارات مالی و تسهیلات بانکی، عدم توانایی متقاضیان در تامین وثیقه بانکی مورد نیاز، عدم وجود شرکت‌های سازنده بومی دارای رتبه‌بندی، عدم وجود کارخانه‌های فرآوری در سطح استان و … دانست.

وی تولید محصول سالم با استانداردهای صادراتی، توسعه کشت محصولات گرمسیری در فضای باز و توسعه کشت‌های داربستی زیر سایبان را از مهمترین برنامه‌های آتی جهت توسعه گلخانه‌ها در استان عنوان کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار