اشتغال‌زایی رویکرد قطعی سازمان منطقه آزاد اروند/بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی – صنعتی استمرار می‌یابد

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 | 08:53 ق.ظ
اشتغال‌زایی رویکرد قطعی سازمان منطقه آزاد اروند/بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی – صنعتی استمرار می‌یابد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نخستین مطالبه مردم این منطقه اشتغال است، بر همین اساس رویکرد قطعی سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از مجموعه‌هایی است که نتیجه حمایت‌ها و تسهیل‌گری‌ برای آن‌ها منجر به اشتغال‌زایی جوانان جویای کار این منطقه شود.

پیش از ظهر دیروز «محمدرضا اسکندری» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با همراهی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارها این سازمان همچنین مدیر توسعه نواحی صنعتی با حضور در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند ضمن بازدید صنایع غذایی تولیدی فعال در شهرک صنعتی آبادان با جمعی از فعالان این صنعت دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار صاحبان صنایع غذایی فعال حاضر در جلسه به تشریح مسائل، مشکلات و موانع تولید پرداختند که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن قول پیگیری موارد مطرح شده از استمرار این بازدیدها و نشست‌های چهره‌به چهره با صاحبان صنایع فعال در این منطقه با هدف فعال‌سازی صنایع راکد و نیمه فعال خبر داد.
محمدرضا اسکندری در این نشست با تأکید بر ضرورت تهیه شناسنامه وضعیت صنایع مستقر در نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند، گفت: از ابتدای آغاز به‌کار تیم جدید در معاونت سرمایه‌گذاری بر موضوع تهیه شناسنامه صنایع مستقر تأکید داشتم، باید مشخص شود چه تعداد واحد تولیدی – صنعتی در نواحی صنعتی مستقر هستند و از این تعداد، چند مورد دارای پروانه بهره‌برداری و کدام موارد فاقد پروانه هستند همچنین مشخص شود که صنایع برخوردار از پروانه بهره‌برداری با چه ظرفیتی در حال فعالیت هستند و موانع و مشکلات آن‌ها برای افزایش ظرفیت تولید و یا رسیدن به ظرفیت اسمی تولید چیست.
وی افزود: لازمه ارائه طرح عملی برای فعال‌سازی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی مستقر در منطقه، تهیه این شناسنامه است، برخی از چالش‌ها و موانع تولید ممکن است در حوزه اختیارات سازمان منطقه آزاد اروند باشد که این مهم باید به‌طور جدی تسهیل شود، برخی از موارد در حوزه ساختارهای دیگر است که بازهم خود را مسئول پیگیری و کمک به تولیدکنندگان و صنعتگران می‌دانیم.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه باید آمارها درباره وضعیت صنایع مستقر در منطقه واقعی و مبتنی بر اطلاعات میدانی باشد، تصریح کرد: علت ایجاد منطقه آزاد اروند و حضور ما به‌عنوان مقام مسئول در این سازمان، تسهیل در تولید و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی – صنعتی است، اگر بنا باشد که با حضور ما تغییر محسوسی در حوزه صنایع ایجاد نشود، حضور ما بی‌معنا می‌شود.
وی اظهارداشت: علاوه‌بر مواردی که در حوزه رفع موانع تولید مطرح و مورد پیگیری قرار می‌گیرد، برنامه‌ریزی برای بازاریابی و فروش تولیدات نیز جزو موارد مورد تأکید است، عملکرد خودمان را به این می‌دانیم که تعداد واحدهای تولیدی و صنایع فعال و ظرفیت‌های تولید و اشتغال‌زایی آن‌ها را اعلام کنیم، نه اینکه بگوییم چه تعداد پروانه صادر کرد‌ه‌ایم.
اسکندری با اشاره اینکه پذیرش مسئولیت به معنای پذیرش خدمت صادقانه به مردم است، افزود: نخستین مطالبه مردم این منطقه اشتغال است، بر همین اساس رویکرد قطعی سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از مجموعه‌هایی است که نتیجه حمایت‌ها و تسهیل‌گری‌ برای آن‌ها منجر به اشتغال‌زایی جوانان جویای کار این منطقه شود.
وی همچنین از استمرار بازدیدهای میدانی از صنایع و واحدهای تولیدی مستقر در منطقه همچنین دیدار چهره‌به چهره با فعالان این حوزه با هدف بررسی میدانی و پیگیری مستقیم مشکلات آنان خبر داد و عنوان کرد: طی ماه‌های گذشته نیز تعدادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی مورد بازدید قرار گرفته اما بنای ما بر آن است که این بازدیدها تخصصی‌تر و موضوعات مطرح شده نیز تا حصول نتیجه به طرق مختلف پیگیری شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: چنانچه گزارشی دریافت شود که متولیان امور واحدهای تولیدی و صنعتی در سازمان منطقه آزاد اروند کم‌کاری دارند، ابتدا تذکر و سپس برخورد قاطع خواهم داشت چرا که مردم از ما انتظار دارند و باید تغییر رویکرد برای آنان ملموس‌تر باشد.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی فعالان صنایع غذایی حاضر در این نشست درباره تأخیر در ارائه مجوزات از سوی آزمایشگاه غذا و دارو مستقر در منطقه، گفت: با توجه به تعامل موجود میان این سازمان به سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی آبادان همچنین سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه آزمایشگاه غذا و دارو این منطقه، توافقاتی صورت گرفته و موارد در خصوص تسریع و تسهیل ارائه مجوزات غذا و دارو به‌ویژه در حوزه کالای اساسی نیز طرح و پیگیری خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار