خوزستان توزیع کننده روزانه ۲ هزار تن شکر در کشور

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 | 10:12 ق.ظ
خوزستان توزیع کننده روزانه ۲ هزار تن شکر در کشور شرکت توسعه نیشکر خوزستان برای تامین نیاز پایدار بازار، روزانه ۲ هزار تن شکر در کشور توزیع می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: این شرکت برای تامین نیاز پایدار بازار، روزانه ۲ هزار تن شکر با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۳۲هزار ریال با یک درصد ارزش افزوده در کشور توزیع می‌کند.

 

عبدعلی ناصری افزود:برای اینکه شکر با قیمت مصوب به دست مصرف کننده نهایی برسد باید نظارت منظم صورت گیرد ضمن انکه هیچ نگرانی بابت ذخیره این کالای اساسی نداریم.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۷۴۰هزار تن شکر در واحد‌های هشت گانه تولید و بخشی از محل واردات شکر خام، تصفیه و در انبار‌ها نگهداری می‌شود افزود:برای تنظیم بازار و تامین بخش‌های صنف، صنعت و بخش خانگی شکر به صورت منظم به بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه افزود: این شرکت ماهانه چهار تا پنج هزار تن شکر در خوزستان بین بنکداران، مغازه داران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت مصوب توزیع می‌کند و هرآنچه بازار نیاز داشته باشد آماده تزریق این کالای اساسی هستیم.

ناصری در ادامه افزود:نظارت بر بازار این کالای اساسی برعهده دستگاه‌های مسئول نظارتی است و نوسانات قیمتی این کالای اساسی ارتباطی با شرکت توسعه نیشکر ندارد.

وی با بیان اینکه موجودی انبار‌های شکر این شرکت در سامانه موجود است افزود:ذخایر شکر این شرکت در وضعیت مناسب و قابل قبولی است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عامل نوسان قیمتی شکر را دلالان بیان کرد و ابراز امیدواری کرد با شکر بسته بندی یک کیلویی که قیمت آن بین ۱۵۶تا ۱۶۰هزار ریال است شکر با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

ناصری گفت:اگر نظارت قوی و هوشمند صورت گیرد امکان تاثیردلالان بر بازار شکر کم خواهد شد و شکر با قیمت مناسب و مصوب به دست مصرف کننده خواهد رسید.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می‌شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار