افزایش ظرفیت جوجه ریزی در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 31 اردیبهشت 1401 | 08:59 ق.ظ
افزایش ظرفیت جوجه ریزی در خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: در ماه‌های آینده ۱۵ میلیون قطعه جوجه جدید به ظرفیت جوجه ریزی‌های استان اضافه می‌شود.

خدارحم امیری زاده گفت: از ابتدای طرح مردمی سازی یارانه‌ها تاکنون، ۹۰۰ هزار قطعه مرغ در خوزستان کشتار شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۸۴ مرغ منجمد به خوزستان اختصاص یافته که تاکنون ۲۰۰ تن آن توزیع شده است، افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در ماه‌های آینده ظرفیت جوجه ریزی در استان تا ۱۵ میلیون قطعه افزایش خواهد یافت.

امیری زاده می‌گوید: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در خوزستان ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان جوجه ریزی در اردیبهشت امسال را ۴ میلیون و ۲۵ هزار قطعه اعلام کرد و ادامه داد: این میزان جوجه ریزی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

این مقام مسئول به انجام ۵ میلیون و ۱۴۳ هزار قطعه جوجه ریزی در خوزستان و رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره و اضافه کرد: میزان جوجه ریزی در استان سالانه ۶۰ میلیون قطعه است و بیش از ۱۱۴ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

به گفته امیری زاده؛ نیاز سالانه خوزستان ۱۴۴ هزار تن است و ۳۰ هزار تن دیگر از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

تامین ۴۰ درصد روغن از کارخانه‌های داخلی

وی مصرف ماهیانه روغن خوراکی در استان را ۹ هزار تن اعلام کرد و گفت: ۴۰ درصد نیاز روغن استان از سوی کارخانه‌های داخلی تامین می‌شود، البته مشکلی در تامین این کالای اساسی نداریم، اما خرده فروشان استقبالی برای توزیع ندارند.

امیری زاده می‌گوید: تا به امروز سهمیه استانی روغن صنف و صنعت اختصاص داده نشده است.

وی به فعالیت ۱۳ واحد تولید تخم مرغ در خوزستان با تولید سالانه ۱۲ هزار تن محصول اشاره کرد و افزود: مصرف استان سالانه ۴۸ هزار تن است و باقیمانده نیاز خود را سایر استان‌ها تامین می‌کنیم.

خدارحم امیری زاده به وجود شلتوک و برنج از پارسال در انبار‌های برنج کوبی‌های خوزستان و امتناع از توزیع محصول در بازار اشاره و عنوان کرد: با مسئولان مربوط در حال رایزنی هستیم تا برای آزادسازی این برنج‌ها و کشف احتکار‌ها ورود کنند.

تولید گوشت قرمز بیش از مصرف در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تولید سالانه گوشت قرمز در استان ۴۴ هزار تن و میزان مصرف را ۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: ممنوعیت صادرات به استان‌های مرزی کشور به این معضل گوشت افزوده شده است.

 

به گفته امیری زاده؛ در بخش شکر، با توجه به توزیع نامناسب این محصول از سوی شرکت‌های نیشکر در خوزستان، مشکلاتی در توزیع و عرضه شکر به اصناف استان داریم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار