برداشت بیش از ۷۶ هزار تن کلزا در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 31 اردیبهشت 1401 | 09:29 ق.ظ
برداشت بیش از ۷۶ هزار تن کلزا در خوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان از برداشت بیش از ۷۶ هزار تن کلزا در خوزستان خبر داد و گفت: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در خوزستان به اتمام رسید. تورج نوروزی، در خصوص برداشت دانه روغنی کلزا در خوزستان اظهار کرد: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر فروردین‌ماه امسال در شهرهای خوزستان […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان از برداشت بیش از ۷۶ هزار تن کلزا در خوزستان خبر داد و گفت: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در خوزستان به اتمام رسید.

تورج نوروزی، در خصوص برداشت دانه روغنی کلزا در خوزستان اظهار کرد: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر فروردین‌ماه امسال در شهرهای خوزستان آغاز شد و اکنون برداشت این محصول استراتژیک به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتاری کلزا در خوزستان افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و شرایط مزارع انتظار داشتیم حدود ۶۵ هزار تن کلزا برداشت شود اما خوشبختانه توانستیم بیش از ۷۶ هزار تن کلزا از مزارع خوزستان برداشت کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: خرید تضمینی این محصول راهبردی به اتمام رسیده است و ۷۶ هزار و ۷۰۰ تن کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری و به مراکز مورد نظر حمل شده است.

نوروزی با بیان این‌که به دلیل شرایط خشکسالی و وضعیت تامین آب میزان تولید کلزا در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است، عنوان کرد: سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان به صورت تضمینی خریداری و به کارخانه‌های روغن‌کشی داخلی حمل شد.

وی ادامه داد: شورای اقتصاد قیمت تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا را ۱۵ هزار تومان اعلام کرده که نسبت به سال زراعی گذشته ۴ هزار تومان افزایش داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار