اخطاریه مدیریت بحران خوزستان نسبت به وقوع گرد و خاک

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 خرداد 1401 | 11:20 ق.ظ
اخطاریه مدیریت بحران خوزستان نسبت به وقوع گرد و خاک اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان با توجه به هشدار مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع پدیده گرد و خاک در استان هشدار سطح نارنجی (اخطاریه) صادر کرد. در اخطاریه امروز (اول خردادماه) اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان آمده است که تأثیر توده گرد و خاک عراقی ابتدا بر مناطق […]

اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان با توجه به هشدار مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع پدیده گرد و خاک در استان هشدار سطح نارنجی (اخطاریه) صادر کرد.

در اخطاریه امروز (اول خردادماه) اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان آمده است که تأثیر توده گرد و خاک عراقی ابتدا بر مناطق نیمه غربی، سپس مرکزی و سایر نقاط استان خوزستان از بعد از ظهر دوشنبه تا اواسط وقت چهارشنبه هفته جاری مورد انتظار است.

بر اساس این اخطاریه، منطقه اثر این پدیده روز دوشنبه دوم خردادماه ابتدا بر مناطق نیمه غربی، سپس مرکزی و از اواخر وقت سایر مناطق استان خوزستان، در روز  سه‌شنبه سوم‌ خرداد تمام مناطق استان و در روز چهارشنبه چهارم خردادماه در مناطق شمالی و شرقی استان پیش‌بینی شده است که با مخاطراتی شامل کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک و احتمال آسیب به تأسیسات حساس به گرد و خاک همراه است.

خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولان مربوطه و احتیاط در تردد بین شهری توصیه شده است.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاه‌های مرتبط شهرستان جهت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، تداوم آماده‌باش و انجام اقدامات مورد نیاز جهت پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این اخطاریه است.

بر اساس این اخطاریه اقدامات لازم در قالب ۲۲ بند از سوی اداره‌کل مدیریت بحران به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار