انجام موفقیت آمیز تست های شناسایی پارامترهای دینامیکی واحد ۲ نیروگاه مارون

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 خرداد 1401 | 10:58 ق.ظ
انجام موفقیت آمیز تست های شناسایی پارامترهای دینامیکی واحد ۲ نیروگاه مارون مدیر تعمیرات نیروگاه مارون از انجام موفقیت آمیز تست های شناسایی پارامترهای دینامیکی واحد ۲ آن نیروگاه خبر داد.

” علیرضا اختریان”،  گفت: به منظور تمدید پروانه تولید نیروگاه مارون و جلوگیری از اعمال جرائم سنگین توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از طرف معاونت برنامه ریزی و امنیت شبکه برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران الزام به تعیین پارامترهای دینامیکی نیروگاه نموده که با توجه به عدم ارائه برخی از پارامترهای فوق توسط سازنده(شرکت فویت)،علیرغم مکاتبات مکرر، پس از هماهنگی با سازمان آب و برق خوزستان و شناسایی پیمانکار واجد شرایط و عقد قرارداد، تست های دینامیکی واحد ۲ به منظور تعیین پارامترهای خواسته شده شرکت مدیریت شبکه برق ایران با حضور پرسنل نیروگاه مارون و شرکت “رضا سهند امیدیه” بصورت موفقیت آمیز انجام پذیرفت.

وی افزود: این پارامترها به منظور تعیین مدل دینامیکی نیروگاه مارون در نرم افزار شبیه سازی مطالعات امنیت شبکه برق ایران مورد نیاز می باشد که کلیه نیروگاه های کشور از طرف شرکت مدیریت شبکه برق ایران ملزم به تعیین پارامترهای خواسته شده می باشند و نیروگاه مارون نیز طی این تست اقدام به تعیین موارد خواسته شده نمود.

اختریان تصریح کرد: این تست ها در دو بخش سیستم تحریک و سیستم گاورنر واحد دو انجام گرفت که سیگنالهای مورد تست به دستگاه جمع آوری اطلاعات متصل گردید و واحد در مدهای عملکردی مختلف استارت شده و رفتار سیستم های فوق مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن اطلاعات خام استخراج شده و پارامترهای سیستم گاورنر توسط شبیه سازی نرم افزار مطلب و پارامترهای سیستم تحریک توسط الگوریتم ژنتیک ، استخراج و پس از بررسی توسط کارشناسان نیروگاه به شرکت مدیریت شبکه برق ایران تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است باتوجه به الزام تست های شناسایی پارامترهای دینامیکی در شرایط امکان تولید واحد در هد نامی تراز آب دریاچه در این بازه زمانی ، با هماهنگی مدیریت نظارت بر تعمیرات و بهره برداری ، معاونت سد و نیروگاههای سازمان آب و برق خوزستان، مقدمات کار مهیا و انجام تست اجرایی گردید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار