اهدای یک میلیون سرنگ‌ از سوی صنعت نفت به دانشگاه علوم پزشکی اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 خرداد 1401 | 12:51 ب.ظ
اهدای یک میلیون سرنگ‌ از سوی صنعت نفت به دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک میلیون سرنگ اهدایی شرکت ملی نفت ایران برای واکسیناسیون مردم استان خوزستان علیه کرونا، از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تحویل داده شد. آیین اهدای این سرنگ‌ها روز یکشنبه اول خردادماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب  و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز […]

یک میلیون سرنگ اهدایی شرکت ملی نفت ایران برای واکسیناسیون مردم استان خوزستان علیه کرونا، از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تحویل داده شد.

آیین اهدای این سرنگ‌ها روز یکشنبه اول خردادماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب  و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در محل کارخانه سرنگ‌سازی در اهواز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این مراسم با تشریح به فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی طی  شیوع کرونا اظهار داشت:  این شرکت برای مدیریت کرونا خود را مکلف به همکاری مستمر با دانشگاه علوم پزشکی دانسته و می‌داند و بر این اساس علاوه بر اهدای ۳ میلیون سرنگ برای واکسیناسیون نسبت به اهدای ۴۳ دستگاه ونتیلاتور و اختصاص فضای مناسب برای واکسیناسیون شهروندان اقدام کرده است.

مهندس علیرضا دانشی افزود: در این مدت بیمارستان نفت اهواز نیز از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و پس از بیمارستان رازی دومین بیمارستان پذیرای این بیماران در اهواز بود.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خود را مکلف می‌داند که در کنار وظیفه ذاتی خود که نگهداشت تولید نفت و تامین خوراک پالایشگاه‌های داخلی و صادارات است در زمینه توسعه بهداشت استان در چارچوب اختیارات فعالیت کند.

مهندس دانشی گفت: بسیاری از صنایع در استان خوزستان آلاینده‌ هستند اما صنعت نفت مظلوم واقع شده و در این خصوص پیشنهاد می‌شود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نقشه راهی تدوین و آنچه شایسته مردم خوزستان است محقق شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های درون استانی در حوزه بهداشت و درمان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای تامین نیازهای حوزه بهداشت و درمان گفت: استان خوزستان دارای ظرفیت‌های بالایی است که در صورت حمایت می‌تواند به قطب تولید دارو و تجهیزات پزشکی و توریسم درمانی تبدیل شود.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تقدیر از همکاری‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مدیریت کرونا گفت: شیوع کرونا آزمونی بود که دستگاه‌های مختلف از جمله نفت از آن سربلند بیرون آمدند.

دکتر محمد حسین سرمست با بیان اینکه ۱۰ آلاینده در خوزستان وجود دارد افزود: باید تلاش کنیم که در استان نفتخیز خوزستان برای مردم رضایتمندی ایجاد کنیم و در این زمینه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همانگونه که تا کنون بوده می تواند خدمات بهینه‌تری ارائه نماید.

در ادامه دکتر کورش بهبهانی مدیرعامل شرکت تولیدکننده سرنگ نیز درباره تولیدات و ویژگی محصولات این شرکت گزارشی ارائه داد.

شایان ذکر است در مهرماه ۱۴۰۰ نیز ۲ میلیون سرنگ اهدایی شرکت ملی نفت ایران برای واکسیناسیون مردم استان خوزستان، به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تحویل داده شد.

این اقدام با موافقت وزیر نفت و از محل اعتبارات مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران، توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار