کاهش ۳۶ درصدی مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 2 خرداد 1401 | 11:45 ق.ظ
کاهش ۳۶ درصدی مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در خوزستان مدیر کل پزشکی قانونی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۶ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در خوزستان جان خود را از دست دادند گفت: ۱۵ نفر از این افراد زن بودند.

دکتر سیدفرزاد حسینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن که تعداد ۲۲۸ نفر شامل ۲۰۰ مرد و ۲۸ زن بوده است ۳۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی اظهار داشت:بر اساس نوع ماده مصرف شده در متوفیان سوءمصرف مواد، ۶۷ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر ، ۹ نفر ناشی از ترامادول ، ۳۲ نفر ناشی از متادون ، ۱۰ نفر ناشی از مواد محرک و ۱۸  نفر ناشی از سوء مصرف همزمان چندین مواد جان خود را از دست دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان افزود:براساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان ، اهواز با ۷۳ فوتی ، مسجدسلیمان ، آبادان  و کارون هر کدام با هشت فوتی بیشترین موارد ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را داشته‌اند.
به گفته حسینی خوزستان در بین استان های کشور از لحاظ آمار فوتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل پزشکی خوزستان افزود: در سال های اخیر باورهای غلطی در مورد ماده مخدر “گُل”  رایج شده است که یکی از آن باورهای غلط این است که این ماده آرامش بخش است و اعتیاد آور نیست و در میان عموم تصور می شود استعمال این ماده هیچ ضرری ندارد .
وی گفت:درواقع باید به این نکته توجه داشت که گُل یا ماری جوانا جزو مواد روان گردان محسوب می‌شود و مواد روان گردان در همان ابتدا بر روی اعصاب و روان فرد معتاد اثر می گذارند و از لحاظ روانی شخص را وابسته به مواد می کنند و سیر ترک اعتیاد افراد مبتلا به سوء مصرف این مواد بسیار سخت و طولانی است.
هنوز آمار دقیق و قابل اتکایی از شمار معتادان به مواد مخدر در خوزستان وجود ندارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار