مورد مشکوکی از آبله میمونی در خوزستان گزارش نشده است

تاریخ انتشار: شنبه 7 خرداد 1401 | 15:25 ب.ظ
مورد مشکوکی از آبله میمونی در خوزستان گزارش نشده است معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه مورد مشکوکی از آبله میمونی در خوزستان گزارش نشده است گفت: تنها یکی تا ۲ مورد آبله مرغان در خوزستان مشاهده شده است.

دکتر سیدمحمد علوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: هیچ موردی از آبله میمونی در کشور گزارش نشده و نمونه برداری از چند مورد مشکوک منفی اعلام شد.

وی گفت: وی افزود: انتقال آبله میمونی از انسان به انسان محدود بوده و بیشتر از طریق حیوان به انسان است همچنین انتقال این ویروس، کم و بیماری آنچنان خطرناکی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به روند کرونا در خوزستان، بیان کرد: روند بیماری در خوزستان بسیار کاهشی و پایدار است اما نباید عادی انگاری کرد.متاسفانه مردم و مسوولان کرونا را فراموش کرده‌اند. تجربه‌ کرونا نشان داد که نمی‌توان پیش بینی کرد که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به تزریق هفت میلیون و ۲۶۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان افزود: استقبال از واکسیناسیون در خوزستان بسیار اندک است به گونه‌ای که تزریق نوبت اول در استان هنوز ۸۵.۴ درصد است و نوبت دوم ۷۳.۵ و نوبت سوم ۳۳.۵ درصد است.

علوی گفت: واکسیناسیون کرونا همچنان در مراکز بهداشتی تعیین شده در خوزستان انجام می‌شود و افراد با مراجعه به این مراکز می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تزریق بیش از هفت میلیون واکسن در خوزستان کار جهادی بوده که با همکاری مردم و ارگان‌ها انجام شد افزود: اگر تزریق واکسن انجام نمی‌شد آمار مرگ و میر بسیار بالا بود. نقش رسانه در تشویق مردم نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا بسیار مهم بوده که جای قدردانی دارد.

هم اکنون ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۷ شهرستان آبی کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار