حضور میدانی و حس همدلی و تعاون مردم در آبادان تسلی بخش این غم سترگ است

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 خرداد 1401 | 10:04 ق.ظ
حضور میدانی و حس همدلی و تعاون مردم در آبادان تسلی بخش این غم سترگ است آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان، ضمن عرض تسلیت مجدد به مناسبت فاجعه ریزش ساختمان متروپل آبادان به خانواده جانباختگان و مردم شریف آبادان تصریح کرد: حضور میدانی و حس همدلی و تعاون مردم در آبادان تسلی بخش این غم سترگ است.

 آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان، ضمن عرض تسلیت مجدد نسبت به فاجعه ریزش ساختمان متروپل آبادان به خانواده جانباختگان و مردم شریف آبادان تصریح کرد:
حضور میدانی و حس همدلی و تعاون مردم آبادان تسلی بخش این غم سترگ است.

متن پیام آقا رضا فتوحی به شرح زیر است:

در ارتباط با ریزش ساختمان متروپل در ابتدا ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان و عرض تسلیت به مردم شریف آبادان و هم استانی های عزیز، از خداوند منان برای جان باختگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر عظیم خواستارم.

همچنین امیدوارم افرادی که در حادثه آسیب دیده اند هر چه سریعتر سلامتی کامل را به دست آورده و به زندگی طبیعی بازگردند.

در این چند روزی که در شهرستان آبادان مستقر و به صورت میدانی شاهد ماجرا بودم مهمترین رخدادی که به چشم می آمد حضور، حس همدلی و تعاون بین مردم آبادان بود.
اینجانب شاهد بودم که همراه با نیروهای امدادگر، دستگاهها و نهادهای مشغول به آواربرداری و خدمات رسانی، مردم نیز به صورت خودجوش و بدون هیچ گونه چشم داشتی بصورت شبانه روزی حتی از ۱۲ شب تا طلوع آفتاب به خدمات رسانی، توزیع آب و غذا و پشتیبانی از نیروهای فعال و امداد رسان می پرداختند.

یکی از موضوعاتی که در حادثه ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان نباید از آن غافل شد، این موضوع است که در این شرایط سخت، بدلیل تعطیلی و عدم امکان تردد، حضور مردم و خریداران، عملاً کسب و کار کسبه چند روزی است مختل شده است.

نکته دوم این است که در استان خوزستان و بالأخص آبادان و خرمشهر پس از گذشت چندین سال از پایان جنگ تحمیلی ۸ ساله، همچنان آثار و صدمات ناشی از جنگ بر پیکره این شهرها وجود دارد و البته وقوع چنین مسائلی همانند ریزش ساختمان متروپل، ریسک سرمایه گذاری را بالا خواهد برد و مؤلفه های محیط کسب و کار که بستر مناسبی جهت ایجاد اشتغال پایدار در یک منطقه است با چنین موضوعاتی به خطر می‌افتد. لذا تمام دستگاههای مرتبط باید جهت جلوگیری از تکرار چنین وقایعی اهتمام ویژه بورزند.

شهرستان آبادان پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه نفت، صنعت، کشاورزی از جمله نخیلات، صنایع تبدیلی، تکمیلی و شیلات، تجارت، اقتصاد دریا و … دارد و باید بتوان از این پتانسیل ها در زمینه بهبود کسب و کار، رونق اقتصادی و ایجاد و توسعه اشتغال پایدار چه در مناطق شهری و چه در روستاها استفاده کرد.
امید است با یاری خداوند متعال، دیگر شاهد رخ دادن چنین حوادث تلخی که باعث جریحه دار شدن احساسات عموم مردم شده است،نباشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار