تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 خرداد 1401 | 10:35 ق.ظ
تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم در خوزستان امسال یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم در خوزستان با وجود خشکسالی بیش سابقه با همت کشاورزان استان تولید شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خشکسالی که پارسال در استان و بیشتر نقاط کشور تجربه کردیم، در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

خدارحم امیری‌زاده از خوزستان به عنوان رکن اساسی تامین امنیت غذایی کشور یاد کرد و افزود: با وجود کاهش بارندگی‌ها در استان، با لطف خداوند، همت کشاورزان و همه دست اندرکاران حوزه کشاورزی رقم جدیدی در تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و با تناژ بالا در سطح خوزستان را ثبت کردیم.

وی تعهد جهاد کشاورزی خوزستان به وزارت جهاد کشاورزی کشور را تولید یک میلیون تن گندم عنوان کرد و ادامه داد: تا به امروز یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن از این محصول راهبردی در استان با همت گندمکاران تولید شده است.

امیری زاده میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این رقم افزایش ۲۱ درصدی تولید در مقایسه با پارسال که ۱۹۰ هزار تن بوده، نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همزمان حدود ۵۰ هزار تن گندم بذری از کشاورزان جلگه سبز و طلایی خوزستان خریداری شده است، افزود: در مجموع یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن گندم بذری و خوراکی خریداری و در سیلو‌های استان ذخیره شده است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار