در حوزه های مختلف رکوردهای خیره کننده ای بر جای گذاشتیم

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 خرداد 1401 | 09:00 ق.ظ
در حوزه های مختلف رکوردهای خیره کننده ای بر جای گذاشتیم امین ابراهیمی مدیرعامل فولادخوزستان با عرض تسلیت و ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان آبادان، هدف از جلسه را افزایش مشارکت برای رسیدن به هدف بزرگ و پایش وضعیت بازار و کسب و کار و صنعت فولاد اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در حوزه‌های مختلف: فروش، صادرات و تولید رکوردهای خیره‌کننده‌ای بر جای گذاشتیم. در سال جاری […]
امین ابراهیمی مدیرعامل فولادخوزستان با عرض تسلیت و ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان آبادان، هدف از جلسه را افزایش مشارکت برای رسیدن به هدف بزرگ و پایش وضعیت بازار و کسب و کار و صنعت فولاد اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در حوزه‌های مختلف: فروش، صادرات و تولید رکوردهای خیره‌کننده‌ای بر جای گذاشتیم. در سال جاری هزینه‌های تولید  ده هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته  افزایش داشته است و حاشیه سود شرکت را با چالش مواجه ساخته است. 
   
ابراهیمی اشاره‌ای به چالش‌های سال جاری داشت و گفت: در بخش معدن و تامین سنگ آهن با چالش روبرو هستیم. سه و سه‌ دهم میلیارد تن ذخایر سنگ آهن داریم که با در نظر گرفتن روند تولید شرکت‌های مختلف، نهایت تا سیزده سال آینده تامین‌کننده‌ی نیاز فولاد‌سازان باشد. انرژی برق چالش دیگر است. سال گذشته ۶۰۰ هزار تن تولید به واسطه محدودیت‌های برقی از دست دادیم. پیش‌بینی امسال ۴۴۰ هزار تن است. گاز که زمانی مزیت تولید فولاد بود در سال های اخیر به چالش تبدیل شده است. چالش چهارم  هم وضع عوارض صاداراتی است که صنعت فولاد را غافل‌گیر کرد.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: در حالی که به واسطه جنگ اوکراین شرایط برای جایگزینی تولیدکنندگان کشور و جبران کسری فولاد در بازارهای جهانی مهیا بود، وضع عوارض صادراتی همه‌چیز را تحت‌شعاع قرار داد و نه تنها به افزایش میزان صادرات منجر شد، بلکه بخشی از بازار ایران هم سهم  روسیه شد. 
 
ابراهیمی با بیان این جمله که تغییر بهبود به اصلاحات کمی منجر می‌شود، افزود: تحول به تغییر بزرگ در سازمان می‌انجامد. با توجه به چالش‌های و در نظر گرفتن صنعت فولاد و اتفاقات پنج سال آینده، باید نگرش مدیران تغییر یابد. برای دستیابی به بلوغ فرآیندی، می‌بایست فناوری، به‌روزرسانی تجهیزات و تنوع در محصولات را دنبال کنیم. از معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی می‌خواهم برای توسعه کسب و کار، یک بسته آموزشی برای کارکنان به منظور تغییر نگرش و حرکت به سمت انقلاب صنعت چهارم در نظر بگیرند.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان گفت: ایجاد ساختار برای گام برداشتن در مسیر انقلاب صنعتی چهارم را به دور از شعارزدگی دنبال می‌کنیم. اگر می‌خواهیم کسب و کارمان تداوم داشته باشد باید تغییر نگرش داشته باشیم. یکی از چالش‌های به حق منابع انسانی مشکلات معیشتی بود که با پرداخت جبران معیشتی مناسب پاسخ داده شد. وظیفه مدیران صیانت از نیروی انسانی است، چرا که بزرگترین سرمایه سازمان است. از مدیران انتظار می‌رود نتایج نظرسنجی را مورد پایش قرار دهند و با کارکنان ارتباط مستقیم بگیرند و نظام تشویقی را مبنای کار قرار دهید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار