زنان، حلال مسائل و پیشران توسعه اقتصادی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 خرداد 1401 | 11:13 ق.ظ
زنان، حلال مسائل و پیشران توسعه اقتصادی مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور: وزارت کشور به زنان به عنوان حلال مسائل و پیشران توسعه اقتصادی نگاه می‌کند.

زینب اختری در نشست با زنان کارآفرین خوزستان در استانداری خوزستان نگاه وزارت کشور به زنان را نگاهی مثبت و به عنوان حلال مسائل و پیشران توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: زنان طالب همکاری برای حل مسائل اقتصادی در کشور هستند.

وی بر نیازسنجی و بررسی طرح توانمندسازی زنان در برنامه توسعه ششم تاکید کرد و افزود: الگو‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ابعاد مختلف بررسی و بودجه اجرای آن پیش بینی شده است.

اختری ادامه داد: این توانمندسازی در قالب تسهیلات، شامل؛ بسته خدماتی، آموزشی، سلامت روان، اشتغال و تامین مواد اولیه ارائه می‌شودکه در مجلس پشتوانه خوبی دارد.

مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور می‌گوید: زنان کارآفرین باید بر جذب نیرو از میان زنان سرپرست خانوار تمرکز کرده و پیش از هر اقدامی ظرفیت بازار را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی آموزش‌های حرفه‌ای در این زمینه را ضروری دانست و اضافه کرد: برخی از تولیدات به دلیل نداشتن کیفیت لازم قابلیت فروش یا صادرات ندارد و یکی از مسائل ما این است که نمی‌توانیم کیفیت کار را تضمین کنیم.

اختری بیان داشت: به دلیل وجود نوعی ضعف اطلاعاتی در بازار، باید درباره معرفی ظرفیت استان خوزستان و قوانین مرتبط با کارافرینی همکاری شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار