نشست هم اندیشی هیات اندیشه ورز و نخبگان بسیج مهندسین صنعت و معدن برگزار شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 خرداد 1401 | 09:30 ق.ظ
نشست هم اندیشی هیات اندیشه ورز و نخبگان بسیج مهندسین صنعت و معدن برگزار شد نشست هم اندیشی هیات اندیشه ورز و نخبگان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خوزستان به میزبانی روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.  در این نشست که ظهر روز سه‌شنبه (۱۰ خردادماه ۱۴۰۱) در محل سالن اجتماعات روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، و با حضور رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت […]

نشست هم اندیشی هیات اندیشه ورز و نخبگان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خوزستان به میزبانی روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.

 در این نشست که ظهر روز سه‌شنبه (۱۰ خردادماه ۱۴۰۱) در محل سالن اجتماعات روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، و با حضور رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان، معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، روسای روابط عمومی و پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مشاور مدیرعامل این شرکت در امور زنان و خانواده، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، برگزار شد درخصوص ارائه ایده‌ها و نظرات به منظور تحقق شعار سال و شناسایی و استفاده از ظرفیت های استان بحث و تبادل نظر شد.

توسعه دانش بنیان ها در فضای مثبت دولت سیزدهم

دکتر نادر زاهدی نیا مسؤل سازمان بسیج مهندسین صنعت ومعدن سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان در ابتدای این نشست اظهار داشت: با وجود مخترعین، نخبگان، تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان در استان خوشبختانه پتانسیل و ظرفیت های بسیار بالایی برای حرکت به سمت توسعه هرچه بیشتر استان و کمک به شرکتهای دانش بنیان و تولیدکننده و ایجاد اشتغال زایی به وجود آمده است.

وی افزود: فضای بوجود آمده در دولت فعلی فرصت مناسبی است تا باتشکل جلسات و همایش های علمی و تخصصی و ایجاد کارگروه های ویژه برای عارضه یابی و شناسایی مشکلات و همچنین ارائه راهکارهای عملی از سوی مهندسین و نخبگان انقلابی، برخی  از چالش های موجود را برطرف نمود.

حمایت از ایده‌های نوین و خلاق

دکتر راضی جلالی رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان نیز در این نشست گفت: اگر مقایسه ای به لحاظ دارا بودن صنایع و میزان ایجاد شهرک های صنعتی و اشتغال زایی بین استان خوزستان و برخی دیگر از استان های کشور داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که علی رغم دارا بودن صنایع عظیم پتروشیمی، نفت و گاز، نیشکر، فولاد و … اما این استان همچنان به لحاظ اشتغال‌زایی و ایجاد شهرک های صنعتی فعال نسبت به استان‌های دیگر فاصله‌های زیادی دارد.

وی یکی از مهمترین وظایف پارک علم و فناوری را بسترسازی برای توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان دانست و افزود: به منظور تحقق شعار سال و رفع موانع و حمایت از شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری از تمامی ایده ها و نظرات اندیشمندان و صاحبان علم و دانش استفاده می‌کند و برای بهبود شرایط و وضعیت جامعه نهایت تلاش‌مان را در این مسیر انجام خواهیم داد.

لزوم بازنگری در سیاست گذاری های صنایع پایین دست

در این نشست محمد گلستانباغ رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به برخی موانع پیشرفت در کشور اشاره کرد و گفت: کشورهای پیشرفته بر اساس تعاریف دقیق واژگان علمی حرکت می کنند و در این راستا باید به مواردی چون دانش ضمنی، دانش آشکار و تفاوت سرمایه انسانی و منابع انسای به درستی پرداخته شود.

وی با تاکید بر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی و پالایشگاهی اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد مواد شیمیایی کشور وارداتی است و در عرصه پایین دست صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی نیز دچار خام‌فروشی هستیم که لازم است سیاست‌گذاری‌ها در این حوزه بازنگری شود.

گلستانباغ، اصلاح ساختارهای اداری را از دیگر عوامل تاثیر گذار بر پیشرفت برشمرد و گفت: می بایست ساختارهای مولد مانند تجاری سازی و توسعه فناوری را ایجاد نمود تا بتوان تولید علم و ثروت را بر پایه منابع تحقق بخشید.

نخبگان می‌توانند حلقه وصل مطالبات مردم با حاکمیت

در ادامه این نشست سعید آتشبار سرپرست روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که باعث افتخار است که میزبان چنین نشستی هستیم گفت: استان خوزستان کمبود منابع و نیرو ندارد بلکه مشکل عمده آن در توزیع نادرست منابع است.

وی با تاکید بر اینکه در کشف نیروهای مستعد و خلاق باید راه دقیق را پیدا کنیم افزود: مردم خوزستان باید در تصمیم گیری‌ها نقش موثرتری داشته باشند و نخبگان می‌توانند حلقه وصل مطالبات مردم با حاکمیت باشند.

آتشبار با بیان اینکه نگاه مناطق نفتخیز جنوب توجه به توسعه دانش و علم نافع است بیان داشت: در این راستا در نمایشگاه نفت تهران بخش عمده‌ای از تفاهم‌نامه‌ها با شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.

شایان ذکر است در این نشست سایر اعضای حاضر در جلسه با بیان دیدگاه ها و نظرات خود درخصوص تحقق شعار سال به بحث و تبادل نظر پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار