بیمه دام‌های سبک و سنگین در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 خرداد 1401 | 10:44 ق.ظ
بیمه دام‌های سبک و سنگین در خوزستان بیمه دام‌های سبک و سنگین حوزه آبریز کرخه در استان خوزستان بدون محدودیت در حال انجام است.

وقوع خشکسالی در سال‌های گذشته در خوزستان سبب بروز مشکلاتی برای دامداران استان شده است.

آن‌ها می‌گویند: آب رودخانه کرخه به حدی زیاد بود که علاوه بر ماهیگیری، شنای گاومیش‌ها نیز امکانپذیر بود، خشکسالی‌های اخیر باعث کاهش چشمگیر آب آن شده است، به همین دلیل خواستار کمک دولت برای حفظ دام‌ها و جبران خسارت‌های ناشی از بحران آب هستیم.

محمد آلاله، مدیر کارگروه خدمات بیمه‌ای سازمان کشاورزی خوزستان در این خصوص گفت: برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران و جبران خسارت‌های آنها، بسته حمایتی ویژه‌ای برای دام‌های شهر‌های هویزه، سوسنگرد، بستان، حمیدیه و بخشی از اهواز که از رودخانه کرخه سیراب می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

حمید مطرودی، مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه می‌گوید: ۷۰ درصد از پرداخت حق بیمه دام‌ها بر عهده دولت و ۳۰ درصد دیگر نیز به صورت مشارکتی بر عهده دامداران است.

البته یکی از معایب طرح بیمه دامها، در اولویت قرار داشتن دامدارانی است که بیش از ۵۰ راس گاومیش دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: امسال ۶۰ استخر شنا برای گاومیش‌ها در مناطق حوزه رودخانه کرخه ساخته شده و عملیات ساخت تعداد دیگری نیز در حال انجام است.

عبدالامیر نیرومند نصب سیستم‌های مه پاش را از دیگر اقدامات اجرا شده و در حال اجرا برای جلوگیری از خسارت ناشی از خشکسالی به دامداران عنوان کرد و افزود: همه دامداران و پرورش دهندگان دام سبک و سنگین با هر ظرفیت و تعداد، در حوزه آبریز کرخه در شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه در حال بیمه دام‌ها در شعب بیمه صندوق کشاورزی هستند.

وی گفت: ۷۰ درصد هزینه بیمه را دولت و ۳۰ درصد آن را دامداران پرداخت می‌کنند.

 

به گفته نیرومند؛ مقادیری از نهاده‌های مورد نیاز دامداران در قالب طرح توزیع رایگان علوفه توزیع شده است، ضمن اینکه هر ماه با همکاری و مشارکت اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها نیز نهاده‌ها توزیع می‌شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار