کشت مکانیزه گندم عامل تمایز کشاورزی خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 خرداد 1401 | 10:38 ق.ظ
کشت مکانیزه گندم عامل تمایز کشاورزی خوزستان کشت مکانیزه گندم در خوزستان سبب تمایز کشاورزی این استان با سایر استان‌های کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزی قراردادی، ارائه الگوی کشت و تدوین سیاست‌های جدید را از جمله رویکرد‌های دولت و وزیر کشاورزی برشمرد و افزود: این موارد سبب ارتقا بهره وری و افزایش عملکرد کشاورزان و میزان تولید محصولات کشاورزی خواهند شد.

خدارحم امیری‌زاده مکانیزه کردن کشاورزی را از دیگر عوامل مهم در افزایش بهره وری عنوان و افزود: این مهم می‌تواند در همه مراحل کاشت، داشت و برداشت وجود داشته باشد.

وی کشت مکانیزه گندم در خوزستان را عامل تمایز کشاورزی استان از سایر استان‌های کشور دانست و ادامه داد: وقتی همه مراحل تولید این محصول راهبردی با این سبک انجام شود، علاوه بر کاهش هزینه ها، باعث افزایش سالانه میزان تولید خواهد شد.

امیری‌زاده می‌گوید: باتوجه به نتایج مطلوبی که کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری دریافت کرده اند، شاهد افزایش استقبال و تقاضای سایر کشاورزان در سال گذشته بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خطاب به فعالان حوزه کشاورزی گفت: راهی به جز استفاده از این روش‌ها نداریم، زیرا آب به فراوانی سال‌های قبل وجود ندارد و در عین حال تصمیم داریم سطح زیر کشت و میزان تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار