وضعیت سیتی سنتر “مهزیار” فاجعه است / تنها یکی دو بیمارستان اهواز تاییدیه ایمنی دارند

تاریخ انتشار: سه شنبه 17 خرداد 1401 | 09:46 ق.ظ
وضعیت سیتی سنتر “مهزیار” فاجعه است / تنها یکی دو بیمارستان اهواز تاییدیه ایمنی دارند رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه سیتی سنتر مهزیار و بسیاری از بیمارستان‌های اهواز وضعیت بسیار حادتری نسبت به ساختمان متروپل دارند، گفت: وضعیت کنونی سیتی سنتر مهزیار اهواز فاجعه است؛ اگر پارکینگ سیتی سنتر مهزیار پایین بیاید ۲ هزار کشته خواهیم داشت. ابراهیم قنبری در در پنجاه و […]

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه سیتی سنتر مهزیار و بسیاری از بیمارستان‌های اهواز وضعیت بسیار حادتری نسبت به ساختمان متروپل دارند، گفت: وضعیت کنونی سیتی سنتر مهزیار اهواز فاجعه است؛ اگر پارکینگ سیتی سنتر مهزیار پایین بیاید ۲ هزار کشته خواهیم داشت.

ابراهیم قنبری در در پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز که امروز (۱۶ خردادماه) با موضوع بررسی مشکلات متروپل و ساختمان‌های نا ایمن اهواز در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد، با اشاره به سختی کار در حادثه متروپل اظهار کرد: متروپل چهار دستگاه چیلر با وزن هفت تن دارای گاز آمونیاک داشت که تخلیه این گاز توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی اهواز با پشتیبانی‌های دیگر انجام شد. 

 وی افزود: به وزیر کشور اعلام کردیم که نیروهای ما حاضر هستند ستونی که همه وقت و انرژی را در آواربرداری متروپل گرفته است را پایین بیاوریم. به اندازه ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آبادان برای این حادثه تجهیزات خریداری و اعزام کردیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در حادثه متروپل، ۶۰ نیروی آتش‌نشان اهواز با ۱۳ خودرو، ۱۳ شبانه‎روز و با کمترین امکانات در آبادان کار کردند و توانستند خلاء تجهیزات نیروهای پروازی و نیروهایی که در هتل‌ها و استخرها استراحت می‌کردند را پر کنند. در صورت نیاز باز هم آماده ارائه خدمات در آبادان هستیم.

قنبری با اشاره به وضعیت ایمنی ساختمان‌های اهواز بیان کرد: مرکز نا ایمن حاد سازمان آتش‌نشانی اهواز ۴۰۹ مورد ساختمان شامل پاساژها، سیتی سنترها، پارکینگ‌ها، جایگاه‌های سوخت، خوابگاه‌های دانشجویی، سینماها، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های ۱۰ طبقه و بالاتر را در شهر اهواز نا ایمن و حاد شناسایی کرده و اخطاریه‌ها صادر شده است.

وی افزود: یک هزار و ۲۵۰ ساختمان شامل قهوه‌خانه‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها، هتل‌ها، بانک‌ها، شهرک‌های صنعتی، بافت فرسوده و مسکونی با نا ایمنی متوسط و ۴۴۶ مورد ساختمان شامل مدارس، مهدکودک‌ها، خانه‌های بازی، منازل ویلایی و دو طبقه‌های فرسوده  با نا ایمنی ضعیف در اهواز وجود دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: سیتی سنتر مهزیار، پاساژ فردوسی در خیایان ۲۴ متری، سیتی سنتر خلیج فارس، پاساژ کارون، بیمارستان رازی، بیمارستان امیرکبیر، بیمارستان سلامت، پارکینگ طبقاتی مهزیار، پاساژ علی یاری در امام شرقی و فرهنگ سرای سینما در زویه از جمله مکان‌های ناایمن با وضعیت نیمه حاد در اهواز هستند که برای برخی از این مجتمع‌ها چند بار اخطاریه صادر شده است.

قنبری با انتقاد از جمع‌آوری تجهیزات اطفای حریق در دستگاه‌های اداری و شرکت‌های مستقر در اهواز افزود: با توجه به زمان‌بر بودن اعلام ماموریت به آتش‌نشانان تا رسیدن به محل وقوع حادثه، جمع‌آوری تجهیزات آتش‌نشانی از ادارات و شرکت‌ها خطرناک است که باید این اماکن یا ایستگاه‌های آتش‌نشانی نزدیک به این ساختمان‌ها تجهیز شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: تنها یکی دو بیمارستان و یکی دو هتل در اهواز تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی را دارند.

وی بیان کرد: بخشی از مراجعه نکردن برای دریافت تاییدیه ایمنی مربوط به هزینه‌ها است؛ به طور مثال بیمارستان گلستان که بیش از ۴۰ سال قدمت دارد، نمی‌تواند سیستم خشک یا تر یا اعلام حریق به کار بگیرد.

قنبری افزود: در حال حاضر مشاهده می‌شود که ساختمان‌های پنج شش طبقه پروانه مسکونی اداری دریافت می‌کنند اما به محض اینکه منطقه رشد پیدا می‌کند ساختمان را به تجاری تبدیل وضعیت می‌کنند در حالی که یک ساختمان تجاری شش طبقه باید دو راه خروجی داشته باشد. در ماده ۱۰۰ از این افراد پول گرفته می‌شود و این کار انجام می‌شود اما دردسرش برای سازمان آتش نشانی می‌ماند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه سیتی سنتر مهزیار و بسیاری از بیمارستان‌های اهواز وضعیت بسیار حادتری نسبت به ساختمان متروپل دارند، گفت: وضعیت کنونی سیتی سنتر مهزیار اهواز فاجعه است؛ اگر پارکینگ سیتی سنتر مهزیار پایین بیاید ۲ هزار کشته خواهیم داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار