تاسیس نخستین شرکت تعاونی دانش بنیان در ساخت تجهیزات صنعتی در اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 23 خرداد 1401 | 10:57 ق.ظ
تاسیس نخستین شرکت تعاونی دانش بنیان در ساخت تجهیزات صنعتی در اهواز مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تاسیس نخستین شرکت تعاونی دانش بنیان در ساخت تجهیزات صنعتی در اهواز با سوق دادن نبوغ جوانان به سمت تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان خبر داد.

 ارسلان غمگین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری شعار سال با عنوان “تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین”، با هدف ترویج فرهنگ تعاون، شناسایی ظرفیت‌های موجود استان و سوق دادن استعدادها و نبوغ فکری افراد به‌ویژه جوانان به سمت تشکل‌های تعاونی دانش بنیان و اجرای طرح‌های فناورانه، اقدام به تاسیس و شکل‌گیری نخستین شرکت تعاونی دانش بنیان در زمینه ساخت تجهیزات صنعتی در اهواز شد.

وی گفت: این تعاونی با نگاهی تخصصی بر مقوله تولید، تست و تعمیر انواع شیرآلات صنعتی در حال تبدیل شدن به قطب اصلی شرکت‌های متخصص فعال در زمینه تولید تست و تعمیر شیرآلات در جنوب کشور است.

وی افزود: از دیگر دستاوردهای قابل‌توجه در این عرصه، تاسیس و راه‌اندازی تعاونی دانش بنیان با موضوع فعالیت طراحی ساخت قطعات پهبادهای غیرنظامی است که توانسته‌ با ایجاد دگرگونی عظیم و قابل‌توجهی در حوزه محلول پاشی مزارع کشاورزی و متعاقب آن کاهش ۹۵ درصدی مصرف آب و ۴۵درصدی مصرف سم و همچنین نبود لهیدگی در مزارع، سودآوری مستقیم و غیرمستقیم برای کشاورزان را به دنبال داشته باشد.

غمگین بیان کرد: در استان خوزستان تا سال ۹۸ تنها پنج شرکت تعاونی دانش بنیان تشکیل‌شده بود که با شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد بستر مناسب برای ظهور خلاقیت و توان‌مندی‌های جوانان نخبه در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱ با تشکیل ۶ شرکت تعاونی دانش بنیان در نقاط مختلف استان این تعداد به ۱۱ تعاونی افزایش پیدا کرده‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: انتظار داریم طبق برنامه‌ریزی‌ صورت‌گرفته برای این بخش، به‌ منظور دستیابی به توسعه اقتصادی بر پایه دانش و رسیدن به اشتغال پایدار و تعاون محور و متعاقب آن تجلی روزافزون این رکن از اقتصاد کشور به نتایج مطلوب و اثربخشی در امسال دست پیدا کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار