دیدار شهردار اهواز با معتمدین منطقه ۴

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 خرداد 1401 | 08:29 ق.ظ
دیدار شهردار اهواز با معتمدین منطقه ۴ شهردار اهواز دیروز ۲۳ خرداد از شهرداری منطقه چهار بازدید و با پرسنل دیدار و گفتگو کرد و پس از آن با معتمدین این منطقه به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات نشستی برگزار شد. امینی در این نشست پس از شنیدن مشکلات و مسائلی که توسط معتمدین منطقه چهار مطرح شد با تاکید بر […]

شهردار اهواز دیروز ۲۳ خرداد از شهرداری منطقه چهار بازدید و با پرسنل دیدار و گفتگو کرد و پس از آن با معتمدین این منطقه به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات نشستی برگزار شد.

امینی در این نشست پس از شنیدن مشکلات و مسائلی که توسط معتمدین منطقه چهار مطرح شد با تاکید بر مشارکت شهروندان با هدف توسعه شهری، اظهار کرد: توسعه شهری در گرو مشارکت و همدلی شهروندان است و می توان با مطالبه گری به موقع به تحقق توسعه و پیشرفت امیدوار بود.

وی افزود: آموزش، شرط اول فرهنگ سازی و پیشرفت هر کلانشهر است، بی شک اگر مردم نسبت به مسائل و معضلات شهر احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و مطالبه گری را در اولویت قرار بدهند می توان بر مشکلات غلبه کرد و بیش از پیش امیدوار بود.

شهردار اهواز از این کلان‌شهر به عنوان دروازه ورود تشیع یاد کرد و گفت: از آنجایی که اهواز دروازه ورود تشیع به کشور است، حفظ شان و کرامت مردم آن لازم و ضروری است و باید ارزش ها و اصالت های تاریخی آن حفظ شود.

امینی با بیان اینکه در تمامی کلانشهر ها مخازن زباله منسوخ شده است بیان کرد: بنا است نظارت به صورتی باشد که اگر ساعت مقرری زباله بیرون گذاشته شد، همان ساعت هم جمع آوری شود و در کنار آن هم تفکیک از مبدا انجام شود و به این امر مهم توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به سوال یکی از معتمدین پیرو موضوع قطار شهری و تکمیل آن گفت: زیرساخت های اولیه احداث قطار شهری در اهواز فراهم شده و با پیمانکاران بزرگی برای تکمیل خط یک قرارداد منعقد شده است و مترو در کلانشهرها به یک قانون تبدیل شده است در صورتی که سرعت احداث خطوط قطار شهری کاهش پیدا کرده است چرا که یکی از دلایل آن مساله کاهش اعتبار و افزایش هزینه است.

شهردار اهواز عنوان کرد: بنا است این نوع جلسات در محافل رسمی و جلسات و مساجد با همه دغدغه مندان به صورت مستمر در تمامی مناطق برگزار شود و خروجی آن انجام کار صحیح باشد و هیچ اقدامی نصف و نیمه به حال خود رها نشود.

امینی در ادامه گفت: با برگزاری مستمر این قبیل نشست ها در دل مناطق و محلات و با شنیدن صدای مطالبه گران می توان اطلاعات مفیدی را به دست آورد و به رفع آنها پرداخت.

وی عنوان کرد: کلانشهرها در دنیا با جمعیت بالای ۵ میلیون نفر تعریف می شوند اما در کشور ما با ۱ میلیون نفر است و ۸ کلانشهر در کشور داریم که اهواز سومین کلانشهر از نظر مساحت و هشتمین از نظر جمعیت است که تراکم در آن پایین و مساحت بالاست.

شهردار اهواز تصریح کرد: وقتی وسعت شهر از حد استاندارد بیشتر شود به تبع آن عواقب سخت تری دارد و این کار را سخت تر می کند و امیدواریم با فرهنگ و آموزش بتوانیم از حجم مشکلات کم کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار