میزان گرد و غبار در شادگان به هشت برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 خرداد 1401 | 09:53 ق.ظ
میزان گرد و غبار در شادگان به هشت برابر حد مجاز رسید اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع ریزگرد در ۱۳ شهرستان، بیشترین غلظت گرد و غبار را در شادگان با هشت برابر حد مجاز اعلام کرد.

میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت هفت روز سه شنبه در شادگان یک هزار و ۱۵۳، اهواز یک هزار و ۷۰، آبادان ۹۴۰، اندیمشک ۵۸۸، ایذه ۱۵۶، بهبهان ۱۶۸، حمیدیه ۷۱۱، دزفول ۶۰۶، رامشیر ۲۱۲، سوسنگرد۷۰۶، گتوند ۱۵۶، ماهشهر ۲۳۹ و هندیجان ۱۹۵ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، توده گرد و غبار با منشاء کشور عراق از شب گذشته وارد خوزستان شده و از صبح امروز رو به کاهش گذاشته است.

در ساعت ۲۴ دوشنبه بیشترین میزان غلظت گرد و غبار در دزفول با یک هزار و ۳۵۰ و اندیمشک با یک هزار و هشت میکروگرم برمترمکعب و در ساعت ۶ صبح امروز (سه شنبه) در شادگان با یک هزار و ۲۳۱، آبادان یک هزار و ۴۰ و اهواز یک هزار و ۳۵ میکروگرم برمترمکعب گزارش شده است.

کارگروه شرایط اضطراری الودگی هوای خوزستان ساعت آغاز به کار همه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۱۵ شهرستان شامل شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شوشتر، دزفول، بندرماهشهر، گتوند، اندیمشک، حمیدیه، باوی، کارون، دشت آزادگان، شوش، هویزه و شادگان در روز سه شنبه را با دوساعت تاخیر اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲ اطلاعیه‌ جداگانه نسبت به ورود گرد و غبار عراقی به خوزستان از امروز دوشنبه تا فردا سه‌شنبه، هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده بود.

آخرین بار چهارم خرداد به دلیل تداوم پدیده گرد و غبار در خوزستان، تعطیلی سراسری اعلام شده بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار