قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 خرداد 1401 | 10:06 ق.ظ
قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته ۸.۷ درصد رشد کرد. به گزارش ایسنا، قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه مه به ۱۱۵ دلار و ۴۸ سنت رسید که ۹ دلار و ۲۰ سنت معادل ۸.۷ درصد در مقایسه با قیمت  ۱۰۶ دلار و ۲۸ سنت […]

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته ۸.۷ درصد رشد کرد.

به گزارش ایسنا، قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه مه به ۱۱۵ دلار و ۴۸ سنت رسید که ۹ دلار و ۲۰ سنت معادل ۸.۷ درصد در مقایسه با قیمت  ۱۰۶ دلار و ۲۸ سنت در آوریل، افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، به ۱۰۲ دلار و ۹۲ سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۶۱ دلار و ۹۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.

ارزش سبد نفتی اوپک در ماه مه رشد چشمگیری پیدا کرد و به ۱۱۳ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید که هشت دلار و ۲۳ سنت معادل ۷.۸ درصد در مقایسه با آوریل افزایش نشان داد. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، به ۱۰۲ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۲ دلار و ۱۶ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور، در ماه مه به ۲۸.۵۱ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۷۶ هزار بشکه در روز کاهش ماه به ماه داشت. تولید نفت این گروه عمدتا در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت افزایش پیدا کرد اما در لیبی، نیجریه، عراق، گابن و ایران کاهش داشت. تولید نفت ایران در ماه مه به ۲.۵۴۴ میلیون بشکه در روز رسید که ۲۰۰۰۰ بشکه در روز در مقایسه با سطح تولید ۲.۵۶۵ میلیون بشکه در روز در آوریل، کمتر بود.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار