افزایش ۵۰ درصدی حوادث رانندگی در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 28 خرداد 1401 | 11:09 ق.ظ
افزایش ۵۰ درصدی حوادث رانندگی در خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان: حوادث رانندگی در یک‌ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ رضا دولتشاهی ترافیک در جاده‌های خوزستان را با توجه به فرارسیدن فصل مسافرت‌های تابستانه، روان توصیف کرد و گفت: همه جاده‌های استان باز هستند و مشکلی در تردد وجود ندارد.

وی افزود: البته در روز‌های پایانی هفته، شاهد افزایش تردد در محور‌های برون شهری به ویژه به سمت شهر‌های شمالی و خوش آب و هوای از جمله ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و… هستیم.

سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه در یک ماه اخیر بیشترین آمار تصادف‌ها و تلفات مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سوار‌ها بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه این حوادث در حوزه روستایی اتفاق افتاده اند، از مردم و به ویژه روستائیان خواهشمندم مقررات راهنمایی و رانندگی را به ویژه هنگام شب بیشتر رعایت کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان بر حرکت با چراغ‌های روشن، تعمیر و تعویض چراغ‌های معیوب، استفاده از برچسب‌ها و علائم شبرنگ روی وسیله نقلیه برای بهتر دیده شدن از طرف رانندگان سایر خودرو‌ها تاکید و اضافه کرد: در یک ماه اخیر شاهد افزایش ۵۰ درصدی حوادث رانندگی منجر به مرگ در مقایسه با مدت مقایسه پارسال هستیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این افزایش آمار مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سوار‌ها است، گفت: نبود جاده کمربندی در بعضی شهرستان‌ها از جمله؛ شوش، رامشیر، باوی و… و عبور جاده اصلی و محل تردد خودرو‌های سبک و سنگین از داخل شهر‌ها معضلی جدی است، بنابراین کسانیکه خودرو‌ها و عابران پیاده قصد عبور دارند باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

سرهنگ دولتشاهی بر بازدید‌های فنی خودرو‌ها و استراحت کافی قبل از آغاز سفر تاکید کرد و افزود: همچنین رانندگان باید حین سفر هر ۲ ساعت یکبار در مکانی امن و ایمن توقف کرده و از استراحت کافی بهره‌مند شوند، زیرا گرمای هوا و روشن کردن کولر سبب ایجاد خستگی شده و احتمال وقوع حوادث رانندگی را افزایش می‌دهد.

وی می‌گوید: عجله و شتاب برای رهایی از گرمای خوزستان یا رسیدن به منزل عامل اصلی وقوع تصادف‌های منجر به خسارت، جرح و فوت و همچنین تشدید حوادث است.

سرهنگ دولتشاهی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، حرکت با سرعت مطمئنه، استفاده از کمربند ایمنی، خودداری از سبقت غیرمجاز و بهره مندی از استراحت کافی حین سفر را از جمله عوامل مهم در کاهش سوانح رانندگی برشمرد و خواستار همکاری رانندگان برای پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ایشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار