تابستان بدونِ خاموشی با مدیریت مصرف برق / صنایع بر اساس سهمیه مصرف کنند

تاریخ انتشار: شنبه 28 خرداد 1401 | 11:35 ق.ظ
تابستان بدونِ خاموشی با مدیریت مصرف برق / صنایع بر اساس سهمیه مصرف کنند سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: با مدیریت مصرف برق و برنامه‌ریزی‌های‌ انجام شده، تابستان امسال بدون خاموشی قابل گذر است. کیومرث زمانی، با اشاره به احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه و موج گرما در خوزستان اظهار کرد: در شرایطی که موج گرما در خوزستان شرایط دمایی را بسیار دشوار کرده است، […]

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: با مدیریت مصرف برق و برنامه‌ریزی‌های‌ انجام شده، تابستان امسال بدون خاموشی قابل گذر است.

کیومرث زمانی، با اشاره به احتمال وقوع دمای بالای ۵۰ درجه و موج گرما در خوزستان اظهار کرد: در شرایطی که موج گرما در خوزستان شرایط دمایی را بسیار دشوار کرده است، انتظار داریم شهروندان خوزستانی در مدیریت مصرف برق به ویژه در استفاده از وسایل سرمایشی نهایت همکاری را با صنعت برق داشته باشند.

وی افزود: با توجه به وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر از آن در استان و به منظور حفظ پایداری شبکه برق در این شرایط، مشترکان باید مدیریت مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم با همراهی هم از این شرایط دشوار عبور کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در این شرایط همه ادارات دولتی و نیمه دولتی و همچنین موسسات و بخش‌های مختلف اداری باید نسبت به کاهش مصرف به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و تعطیلی اداره راس ساعت اعلامی ۱۳:۳۰ اقدام کنند.

زمانی با بیان اینکه این اقدام در راستای مدیریت مصرف برق در شرایط سخت تابستان است، عنوان کرد: در صورتی که که ادارات و دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی نسبت به این قانون بی توجه باشند، برق آن‌ها قطع و از مدار مصرف خارج می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین صنایع خوزستان نیز باید براساس سهمیه‌ اعلام شده برق مصرف کنند زیرا در صورتی که میزان مصرف این صنایع از سهمیه در نظر گرفته شده برای آن‌ها بیشتر شود، مرکز دیسپاچینگ نسبت به هشدار و قطع برق آن‌ها اقدام  می‌کند.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با بیان اینکه وقوع دمای بالای ۴۰ درجه باعث افزایش شدت مصرف انرژی در خوزستان می‌شود، گفت: در ۲ سال اخیر بروز خشکسالی و کاهش ذخایر مفید برق آبی سبب ایجاد محدودیت‌ در تولید برق شده است اما باید به این نکته توجه داشت که با مدیریت مصرف برق و برنامه‌ریزی‌های‌ انجام شده تابستان امسال بدون خاموشی قابل گذر است.

زمانی عنوان کرد: حدود ۱۰۰ روز تا اتمام دوره پیک گرما و پیک مصرف برق باقی مانده است و برای عبور از این شرایط دشوار باید همه مشترکان با صنعت برق نهایت همکاری را داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار