سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان:

جریان رودخانه دز در پایین دست بطور کامل متوقف شد

تاریخ انتشار: شنبه 28 خرداد 1401 | 10:30 ق.ظ
جریان رودخانه دز در پایین دست بطور کامل متوقف شد سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان با اشاره به متوقف شدن کامل جریان رودخانه دز در پایین دست گفت: علیرغم تذکرات پی در پی تشکلهای کشاورزی به سازمان آب و برق و در حالی که سد دز نسبت به سال های قبل از نظر منابع آبی در شرایط بسیار مطلوبی بسر می برد متاسفانه سازمان […]

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان با اشاره به متوقف شدن کامل جریان رودخانه دز در پایین دست گفت: علیرغم تذکرات پی در پی تشکلهای کشاورزی به سازمان آب و برق و در حالی که سد دز نسبت به سال های قبل از نظر منابع آبی در شرایط بسیار مطلوبی بسر می برد متاسفانه سازمان آب و برق بدلایل نامعلومی، منبع تهیه آب این رودخانه را تنها منوط به زه آب اراضی شبکه های آبیاری شمال خوزستان نموده است.یعنی کشاورزان حاشیه رودخانه فقط باید از زه آب شهرهای دزفول واندیمشک استفاده کنند.
سید لطیف سیف السادات افزود: امروز ۲۷ خرداد در پی چندین روز کاهش شدید آورد رودخانه در پایین دست رودخانه دز متاسفانه جریان آب بطور کلی متوقف و هزاران کشاورز امستقر در انتهای رودخانه دز و کشت های مستمر آنها از آب محروم شدند.
وی گفت: بنظر می رسد برنامه ریزانِ آب که از دولت قبل به جا مانده اند با دادن آمار و اطلاعات غلط به مدیرعامل سازمان آب و برق و استاندار قصد بحران سازی های اجتماعی را دارند.
وی گفت: در شرایطی که سد دز تنها سد موجود بر روی رودخانه دز می باشد و در نتیجه مطمعن ترین منابع تجدید پذیر را دراختیار داردو با وجود منابع آب بسیار مطلوب در این سد، این وضعیت؛ غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است.
سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان گفت: تشکلهای کشاورزی استان با حسن نیت، این فرصت را برای مدیرعامل جدید سازمان آب و برق فراهم نمودند که وی بر اداره سازمان مسلط گردد ولی اتفاقات ناخوشایند چند روز گذشته در حوضه سد مارون که منجر به تنش های اجتماعی در آن منطقه گردید و اتفاق امروز پیرامون خشک شدن رودخانه دز باعث کمرنگ شدن این امیدها گردیده است.
سید لطیف سیف السادات افزود: شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی استان امیدوار است آقای مهندس صدریان فر بعنوان مدیری انقلابی و متعهد با بانیان هر دو حادثه شومِ رخ داده پیرامون بی حرمتی به کشاورزان حوضه مارون توسط مدیرعامل سد مارون و همچنین خشک نمودن رودخانه دز در روز جاری باعاملان این سوء مدیریتها برخورد جدی نماید.
وی گفت حمایتها وهمراهی های تشکلهای کشاورزی استان که به بالاترین شکلی تا کتون با مهندس صدریانفر انجام شده قطعا درصورت عدم برخورد آشکار ایشان با عاملان این دو واقعه تلخ مستمر ودایم نخواهد بود .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار