دشمن به دنبال سوء استفاده از بحران خشکسالی و کمبود آب در کشور است

تاریخ انتشار: شنبه 28 خرداد 1401 | 09:00 ق.ظ
دشمن به دنبال سوء استفاده از بحران خشکسالی و کمبود آب در کشور است دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستگاه ها با هم افزایی و همکاری ضمن آن که باید تمام توان خود را برای مدیریت منابع آب و رفع مشکل کمبود آن راهکارهای مناسبی به کار گیرند و اجازه ندهند موضوع خشکسالی به حربه ای در دست دشمنان تبدیل شود. صادق جعفری چگنی در نشست کارگروه […]

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستگاه ها با هم افزایی و همکاری ضمن آن که باید تمام توان خود را برای مدیریت منابع آب و رفع مشکل کمبود آن راهکارهای مناسبی به کار گیرند و اجازه ندهند موضوع خشکسالی به حربه ای در دست دشمنان تبدیل شود.

صادق جعفری چگنی در نشست کارگروه صیانت از منابع آب با رویکرد مدیریت بحران خشکسالی که با حضور دادستان های عمومی و انقلاب خوزستان و مدیران سازمان آب و برق استان برگزار شد اظهار داشت: دشمن به دنبال سوء استفاده از بحران خشکسالی و کمبود آب می باشد  و نباید اجازه ی سوء استفاده از این بحران زیست محیطی برای تبدیل کردن آن  به بحران امنیت ملی را  بدهیم.

وی افزود: قطعاً باید دستگاه های متولی در خصوص مدیریت آب ، رفع مشکلات،  آسیب های کمبود و حفظ و صیانت از منابع آبی راهکارهای مناسبی به منظور تحقق توسعه پایدار اتخاذ کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی بیشترین مصرف آب در مقایسه با سایر بخش‌ها را دارد و یکی از مصرف‌کنندگان اصلی آب در کشور است. که باید با برنامه ریزی و راهکارهای مناسب به مدیریت منابع آبی و بهترین روش ها به الگوی کشت نیز در بهبود بهره‌وری آب در بخش کشاورزی اهمیت داد شود.

جعفری چگنی تصریح کرد: متاسفانه خشکسالی به کشاورزان این استان آسیب وارد کرده و دستگاه های متولی وظیفه دارند خسارات کشاورزان را جبران کنند و با درایت و تدبیر هم مطالبات کشاورزان را ادا و هم آب مورد نیاز مردم و صنایع را تامین نمایند.

وی اظهار داشت: افزایش مصرف آب، وقوع خشکسالی‌های پیاپی، افزایش برداشت آب از عوامل خشکسالی است و اگر برای این بحران راهکار مناسبی اتخاذ نشود به بخش کشاورزی، آب شرب مردم و نیز بخش زیست محیطی آسیب و ضررهای جبران ناپذیری می رساند.

جعفری چگنی از دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان خواست در باب حقوق عامه ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه های متولی آب، همکاری لازم را در جهت رفع و کاهش آسیب های ناشی از کمبود و بحران آب با این دستگاه ها داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه با انتقاد از ضعف اطلاع رسانی دستگاه های متولی آب در خصوص بحران آب و خشکسالی، بیان داشت: برای مدیریت در مصرف آب باید برنامه ریزیی هایی صورت بگیرد و در این زمینه کارگروهی تشکیل و مشکلات پیش روی مسئله کمبود آب را به مردم اطلاع رسانی کند.

در این نشست دادستان های عمومی و انقلاب سراسر خوزستان به بیان انتقادات، پیشنهادات و دیدگاه های خود پیرامون مدیریت مصرف منابع آبی پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار