همایش علمی فرصت ها و چالش های سپاه خوزستان الگوی مطلوب برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت

تاریخ انتشار: شنبه 28 خرداد 1401 | 18:00 ب.ظ
همایش علمی فرصت ها و چالش های سپاه خوزستان الگوی مطلوب برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت : خروجی همایش فرصت ها و چالش های سپاه خوزستانن می تواند الگوی مطلوبی برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت را قوی تر کند . رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز ضمن قدردانی از مجموعه سپاه حضرت ولیعصر (عج ) خوزستان با فرماندهی فرهیخته و دلسوز سردار شاهوار پور درخصوص […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت : خروجی همایش فرصت ها و چالش های سپاه خوزستانن می تواند الگوی مطلوبی برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت را قوی تر کند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز ضمن قدردانی از مجموعه سپاه حضرت ولیعصر (عج ) خوزستان با فرماندهی فرهیخته و دلسوز سردار شاهوار پور درخصوص برگزاری همایش علمی فرصت ها چالش های استان گفت : برگزاری این همایش نشان می دهند سپاه هرزمان احساس کند می تواند به مجموعه دولت برای خدمت به مردم جامعه کمک کند پای کار می آید، انجام این همایش با دانشگاه ها، مراکز علمی و پارک علم و فناوری بابت ماهیت کار که دانش بنیان بودن است نشان می دهد مسیر را با هوشمندی انتخاب کرده است .
علی افروس عنوان کرد : اگرچه شاید سپاه می توانست این کار را با دولت انجام دهد ولی برای برگزاری آن با دانشگاه ها و پارک علم و فناوری جهت احصاء چالش ها و ارائه فرصت ها با دانشگاه ها و پارک علم و فناوری ارتباط برقرار شد.
این مقام مسئول بیان کرد : اگرچه طی یک دهه اخیر همواره در شعار سال کلمه تولید استفاده شد ولی انتخاب این شعار در آغاز قرن جدید از سوی مقام معظم رهبری بیانگر این است که شعار به خوبی و با هوشمندی انتخاب شده است. ایجاد ارزش افزوده، چند برابر کردن تولیدف بیشتر کردن کارآمدی و افزایش بهره وری از طریق علم نشان از آن دارد که شعار سال در قرن جدید و چله دوم انقلاب بسیار هوشمندانه انتخاب شده و انتخاب این همایش توسط سپاه و با همکاری دانشگاه ها و بسیج اساتید نشان از ارزش بالای کار دارد .
وی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در این همایش خاطر نشان کرد : از جلسات اول برگزاری همایش ، بنده به عنوان رئیس دانشگاه و اساتید بسیجی ما در مجموعه بسیج اساتید استان پای کار بودیم. و با توجه به اینکه رویکرد مدیریت جدید دانشگاه رویکرد جهادی، انقلابی و ریل گذاری بستر دانشگاه روی مسیر دانش بنیان، توسعه شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی عمل است، با اعتقاد کامل پای کار آمدیم و در برگزاری همایش فعال بوده و هستیم .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت : اگرچه بعنوان هسته اصلی کار آمادگی میزانی در دانشگاه را داشتیم ولی تقسیم کار صورت گرفت و ما در حوزه ارائه مقالات با حدود ۷۰ تا ۸۰ ارائه دهنده که عدد قابل توجهی است و در بحث داوری مقالات تعداد قابل توجهی از اساتید ما کار داوری را انجام می دهند .
افروس در خصوص نقش دیگر دانشگاه آزاد در برگزاری این همایش تصریح کرد : در بحث پنل های اصلی ، هم در شورای سیاست گذاری هم در برگزاری و اجرا نقش داریم و به سبب اینکه از دل این همایش یکسی چالش ها و فرصت ها ایجاد می شوند آمادگی این را داریم که دبیرخانه برخی پنل های تخصصی را برعهده داشته باشیم و با توجه به پتانسل قوی در بعضی رشته های تحصیلی و برخی حوزه های کاری توانایی داریم میزبان برخی کمیته های تخصصی بعد از همایش باشیم.
این مقام مسئول اظهار داشت : اعتقاد ما بر این است بایستی از طریق استانداری و حتی سپاه این چالش ها و فرصت ها به نهادها و سازمان های بالادستی که به نوعی تولیت و مدیریت آن مجموعه تخصصی کاری را در سطح استان دارند واگذار شود و طبیعتا دانشگاه به عنوان یک جمع نخبگانی، مرکز ایده و فکر و طراحی می تواند برای عملیاتی کردن ایده ها و فرصت ها با شناسایی چالش هایی که داریم به طور عمیق مطالعاتی روی آن ها انجام دهد ، در بحث طراحی و نظارت دانشگاه می تواند کمک حال هرکدام از سازمان ها و نهاد باشد.
وی افزود : خروجی های این همایش می تواند یک ارتباط قوی تر بین دانشگاه و صنعت اجرایی کند و با توجه به اینکه همایش آخر خرداد ماه برگزار می شود فرصت خوبی داریم برای تحقق شعار سال و استفاده از ایده هایی که از دل همایش بیرون می آید کمک کنیم تا شعار سال که با هوشمندی انتخاب شده است تحقق پیدا کند .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت : در ۹ ماه باقی مانه سال می توانیم ارزیابی های دوره ای داشته باشیم که انتهای سال زمانی که خودمان را رصد ، پایش و ارزیابی می کنیم بتوانیم در تحقق شعار سال نقش خوبی داشته باشیم .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار