ظرفیت‌های تجاری خوزستان برای همکاری با فعالان اقتصادی عمان ارائه می‌شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 29 خرداد 1401 | 10:35 ق.ظ
ظرفیت‌های تجاری خوزستان برای همکاری با فعالان اقتصادی عمان ارائه می‌شود رئیس اتاق اهواز می‌گوید: در جریان سفر رئیس جمهور به عمان، از فرصت مذاکرات میان مقامات دو کشور برای توسعه همکاری‌های اقتصادی استفاده می‌شود و از سوی اتاق اهواز نیز ظرفیت‌های تجاری استان خوزستان تبیین خواهد شد.

رئیس اتاق اهواز با اشاره به سفر قریب‌الوقوع سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به عمان گفت: از سوی اتاق اهواز، ظرفیت‌های تجاری استان خوزستان برای همکاری با فعالان اقتصادی کشور عمان در این سفر ارائه می‌شود.

 شهلا عموری افزود: در این سفر تلاش می‌شود از فرصت مذاکرات بین مقامات ایرانی و کشور عمان، برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و مبادلات تجاری ۲ طرف استفاده شود.

 نایب‌رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی بین خوزستان و کشور عمان گفت: بااین‌وجود نیاز است که مبادلات تجاری از طریق استان خوزستان با کشور عمان توسعه بیشتری یابد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه مبادلات تجاری بین خوزستان و کشور عمان، اختصاص پروازهای کارگو از فرودگاه اهواز به پایتخت کشور عمان و همچنین احیای خط کشتیرانی از خرمشهر به عمان ضروری است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با تأکید بر اینکه کشور عمان متقاضی بخش زیادی از محصولات تولیدی خوزستان در زمینه کشاورزی و صنعتی است گفت: به‌منظور توسعه این مبادلات، دولت‌های ایران و عمان باید نسبت به تدوین بسته‌های حمایتی از بازرگانان اقدام کنند.

عموری افزود: ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای تسریع در جابجایی کالاهای صادراتی به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی باید موردتوجه دولت هر ۲ کشور قرار گیرد.

در آستانه سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کشور عمان، یک هیات بلندپایه از فعالان اقتصادی و تجاری ایران با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران – عمان به ریاست علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ وارد مسقط خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار