مشکل تجمع زه آب اراضی شبکه شهید رجایی مرتفع شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 29 خرداد 1401 | 11:01 ق.ظ
مشکل تجمع زه آب اراضی شبکه شهید رجایی مرتفع شد مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی از احداث زهکش برای اراضی روستاهای گرگری علیا و امیرالمومنین در شبکه آبیاری شهید رجایی خبر داد.

رضا احمدیان پور گفت:  حدود ۲۰ هکتار از اراضی شبکه شهید  رجایی بدلیل بالا آمدن سطح زه آب دچار مشکلاتی شده بودند که با مطالعات فنی و بازدیدهای میدانی و بررسی راهکارهای متعدد، زهکشی به طول دو هزار متر احداث شد تا زه آب از این اراضی خارج شود.

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی افزود: در محدوده کیلومتر ۴۰۰+۱۱ کانال اصلی شبکه شهید رجایی و در حد فاصل مرز اراضی روستاهای گرگری علیا و امیرالمومنین برخی اراضی با انباشت زه آب روبرو شده بودند که با احداث این زهکش مشکلات آنها تا حد زیادی حل شد.

وی افزود: متاسفانه بدلیل واگرا بودن جنس خاک منطقه سازه های انتقال آب (کانال ها) همواره با شکستگی روبرو بودند که این مورد خود به یک دغدغه همیشگی تبدیل شده است.

احمدیان پور گفت: به همین دلیل تاسیسات آبی در منطقه مذکور دائما در حال رصد است تا در صورت بروز مشکل سریعاً تعمیر و نقص عیب شود و همچنین با احداث زهکش هایی از این دست، زه آب موجود در اراضی بطور کامل تخلیه و به زهکش مادر انتقال داده می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد روستاهای گرگری علیا و امیرالمونین از توابع شهرستان امیدیه در جنوب شرق استان خوزستان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار