ارتقاء سهم بری دانش از تولیدات کشاورزی

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 خرداد 1401 | 11:05 ق.ظ
ارتقاء سهم بری دانش از تولیدات کشاورزی معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی: ماموریت ما ارتقاء سهم بری دانش از تولیدات کشاورزی به کمک دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان است.

دکتر محمد قربانی معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در برنامه شاخه‌های طلایی رادیو اقتصاد با اشاره به بحث هم افزایی و دانش محور عمل کردن تولیدات کشاورزی گفت: ماموریت اصلی سازمان تحقیقات و آموزشی و ترویج کشاورزی با ۲۰۰۰ هزار هیات علمی و هزار محقق، دانش بنیان سازی کشاورزی و انتقال یافته‌های تحقیقات به بخش کشاورزی است.
وی افزود: نتیجه دانش بنیان سازی کشاورزی و انتقال یافته‌های تحقیقات کشاورزی را ما عملاً در چند حوزه از جمله افزایش ضریب مکانزاسیون و افزایش بهره بری آب شاهد هستیم، اما در این زمینه هنوز ظرفیت بسیار بزرگی وجود دارد.
قربانی گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت در ارتباط با ایین نامه دانش بنیان سازی بخش کشاورزی و حمایت از تولید دانش بنیان بخش کشاورزی به کمک دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان ما هم در بخش کشاورزی در سال جاری ماموریت داریم تا تمام واحد‌های مورد نظر، عملیات ارتقاء ضریب نفوذ دانش و فناوری را به بخش کشاورزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه قرارگاه نوآوری و پیشرفت راه اندازی شده و با سرعت بالا در حال اجراست، افزود: بهره برداری‌ها در پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در استان البرز یکی از این اقدامات بنیادی است.
قربانی درباره موفقیت اجرای قانون انتزاع هم گفت: با توجه به اتفاقات بین المللی و افزایش قیمت نهاده‌ها و محصولات کشاورزی، حدود ۵ یا ۶ ماه است که این تمرکز صورت گرفته و با توجه تاکیدی که مقام محترم ریاست جمهوری داشته اند، همه امور در جهاد کشاورزی متمرکز شده است.
قربانی با اشاره به مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه‌ گفت: بازنگری اساس نامه صندوق بیمه کشاورزی، تبیین سند کشاورزی دریا پایه و کویر پایه، گردشگری کشاورزی، ارتقاء سیاست‌های حمایتی در حوزه محصولات کم آب بر و هدف گذاری بر اساس تحولات بازار‌های جهانی، هدف گذاری ۵۶ میلیون هکتاری توسعه دیم زار ها، حمایت از آبیاری زیر سطحی، تبیین سند تولید جذاب و اقتصادی برای عملیات سازی الگوی کشت، برنامه تولید گوشت قرمز، رویکرد کشاورزی قرار دادی و برنامه ریزی برای خودکفایی ۵۵ درصدی دانه‌های روغنی ظرف ۳ سال آینده از برنامه‌های این وزارت خانه است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار