امضای تفاهمنامه همکاری‌های نفتی و گازی در حضور روسای جمهور ایران و قزاقستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 31 خرداد 1401 | 08:26 ق.ظ
امضای تفاهمنامه همکاری‌های نفتی و گازی در حضور روسای جمهور ایران و قزاقستان تفاهمنامه همکاری‌های نفتی و گازی در حضور روسای جمهور ایران و قزاقستان توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امضا شد.  بعد از ظهر (یکشنبه، ۲۹ خردادماه) کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور برگزار شد و پس از آن در حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان و جواد اوجی، وزیر نفت، تفاهمنامه […]

تفاهمنامه همکاری‌های نفتی و گازی در حضور روسای جمهور ایران و قزاقستان توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امضا شد.

 بعد از ظهر (یکشنبه، ۲۹ خردادماه) کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور برگزار شد و پس از آن در حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان و جواد اوجی، وزیر نفت، تفاهمنامه همکاری‌های مشترک ایران و قزاقستان در حوزه نفت و گاز بین محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت کاز مونای گاز قزاقستان امضا شد.

ایران و قزاقستان دو کشور صاحب نام و مطرح در حوزه نفت هستند که پیش‌بینی می‌شود این تفاهمنامه که در بندهای آن به همکاری‌ در زمینه‌های مختلف اشاره شده است تبدیل به قراردادهای مهم برای استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌ها شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و همتای قزاقستانی وی سال گذشته در حاشیه اجلاس همکاری‌های شانگهای در تاجیکستان با یکدیگر دیدار و گفت و کردند و دراین دیدار قرار شد تا همکاری‌های دو جانبه از جمله همکاری‌های ریلی و… افزایش یابد.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز خردادماه امسال در حاشیه همایش انرژی باکو با بولات اخکولاکف، وزیر انرژی قزاقستان دیدار و رایزنی کرده بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز اول خردادماه امسال با معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی کشور قزاقستان در زمینه ظرفیت‌های همکاری دو کشور در حوزه انرژی دیدار کرد.

خجسته‌مهردر حاشیه آن دیدار گفته بود: با توجه به تمایل کشور قزاقستان برای همکاری با صنعت نفت کشورمان، قرار است کارشناسان دو کشور زمینه‌های همکاری توسعه میدان‌های نفت سنگین، ال‌ان‌جی، سوآپ نفت و گاز و فرآورده نفتی و صدور خدمات فنی و مهندسی را بررسی کنند و نتیجه مذاکرات کارشناسان دو کشور سرانجام بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به  تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و قزاقستان منجر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ۹ تفاهمنامه همکاری‌ مشترک میان ایران و قزاقستان در بخش‌های مختلف، امروز پس از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد به امضا رسید. همچنین در ابتدای مراسم امضای اسناد همکاری دو کشور،  رئیسی و توکایف بیانیه مشترک دو کشور را نیز امضا کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار